Mikro iktisadın ilgilendiği temel konular. Arz ve talep analizi, esneklik. Tüketici davranışları teorisi, bireysel ve piyasa talebi. Üretici teorisi ve üretim maliyetleri. Fiyat teorisi: tam rekabet piyasası, monopol piyasası, monopolcü rekabet piyasası, oligopoly piyasası ve oyun teorisi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Sinan Alçın
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 11:00-13:00 BK Z-01, Çarşamba 11:00-13:00 BK Z-02, Basın Ekspres
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı
Temel Kaynaklar
Robert S. Pindyck, Daniel L. Rubinfield, Mikro İktisat, Sekizinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2014.
Diğer Kaynaklar
Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Gözden Geçirilmiş 27. Basım, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2016.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Mikro İktisadın İlgilendiği Temel Konular
Konu anlatımı
2. Hafta
Arz ve Talebin Esasları
Konu anlatımı
3. Hafta
Bireysel ve Piyasa Talebi
Konu anlatımı
4. Hafta
Tüketici Davranışı
Konu anlatımı
5. Hafta
Üretim ve Üretim Maliyetleri
Konu anlatımı
6. Hafta
Tam Rekabet Piyasası
Konu anlatımı
7. Hafta
Rekabetçi Piyasaların Analizi
Konu anlatımı
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Rekabetçi Piyasaların Analizi (Devam)
Konu anlatımı
10. Hafta
Monopol Piyasası
Konu anlatımı
11. Hafta
Piyasa Gücü ile Fiyatlandırma
Konu anlatımı
12. Hafta
Monopolcü Rekabet Piyasası
Konu anlatımı
13. Hafta
Oligopol Piyasası, Oyun Teorisi ve Rekabetçi Strateji
Konu anlatımı
14. Hafta
Genel Tekrar
Konu anlatımı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
55
ÖÇ-1
Mikro iktisadi kavramlara ve teorilere ilişkin derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-2
Piyasalarda dengeye ulaşılmasını ve denge dışı durumların sonuçlarını kavrayacaklardır.
ÖÇ-3
Bir ekonomiyi oluşturan tüketicilerin ve üreticilerin davranışlarını açıklayabileceklerdir.
ÖÇ-4
Farklı piyasa türleri ve bu piyasalarda fiyatın oluşması konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-5
Fiyat kontrolleri ve devlet müdahalelerini etkilerini anlayarak gerçek ekonomik hayattaki bu politika uygulamalarının sonuçlarını değerlendirebileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.