Dersin amacı öğrencilere inovasyon ile ilgili temel kavramların yanısıra, değişim, tasarım, icat ve İnovasyonun türleri hakkında bilgi vermektir. . İnovasyonun bireyler, şirketler ve ülkeler için değeri. İnovasyon ve kalkınma ilişkisi, inovasyon modelleri, inovasyon yönetiminde sistem yaklaşımı, ulusal, bölgesel ve sektörel inovasyon sistemleri, inovasyon stratejisi, inovasyon yönetimi süreci,fikri mülkiyet hakları,inovasyonun finansmanı, inovasyonun parasal desteği için yerel ve uluslararası kaynaklar dersin içeriğini oluşturan konulardır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Özgür Atılgan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü sunum ve powerpoint
- Öğrenci sunumları
Temel Kaynaklar
-"Yalın Yeni Girişim", Eric Ries, Oda Kitap, 2. Baskı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türkiye'de Girişimcilik Ekosistemi
Sözlü Sunum
2. Hafta
İlk İş Modeli Kanvası - Değer Önerisi
Sözlü Sunum
3. Hafta
İnovasyon Nedir?
Sözlü Sunum
4. Hafta
İnovatif Şirketler Kimlerdir?
Sözlü Sunum
5. Hafta
İnovatif Şirketlere Yapılan Yatırımlar ve Türleri?
Sözlü Sunum
6. Hafta
Pitch Nedir? Bir iş fikri nasıl anlatılır?
Sözlü Sunum
7. Hafta
Vize
8. Hafta
İnovatif Ürün Oluşturmak
Sözlü Sunum
9. Hafta
Strateji Nedir? Nasıl Belirlenir? Strateji Belirleme Aşamaları?
Sözlü Sunum
10. Hafta
Pazara Giriş Stratejisi ve Growth
Sözlü Sunum
11. Hafta
Şirket Kurma
Sözlü Sunum
12. Hafta
İş Planı ve Detaylı Finansallar
Sözlü Sunum
13. Hafta
Fon Oluşturma
Sözlü Sunum
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.