Hızla değişen ve gelişen dünyamızda markayı, markalaşmayı, markalaşamamanın yarattığı sorunları anlamak, marka yaratma ve yönetme stratejilerini örnek olaylar ve derse katılan konuk marka yöneticileri vasıtası ile öğrenmek amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özgür Ahmet Köse
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pzt 11:00 12:50 BK Z-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. ile randevulaşarak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım,
Tartışma,
Sunum,
Örnek Olaylar
Derse konuk olarak katılan marka yöneticileri
Temel Kaynaklar
-Derste yapılan anlatım,örnek olaylar,power point sunumlar
Diğer Kaynaklar
Rik Riezebos, Brand Management A Theoretical and Practical Approach, (Pearson Education, Prentice Hall, 2003).Kevin Keller, Best Practice Cases in Branding, (Prentice Hall, 2007).David A. Aaker, Building Strong Brands, (The Free Press, 1996),Hamdi İslamoğlu & duygu Fırat,Stratejik Marka Yönetimi(Beta Yayınları,2016)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma-Markanın pazarlama açısından önemi
Sözlü anlatım,tartışma
2. Hafta
Marka ve marka İle İlgili kavramlar-1
Sözlü anlatım,sunum
3. Hafta
Marka ve marka İle İlgili kavramlar-2
Sözlü anlatım,sunum,örnek olay
4. Hafta
Marka denkliği oluşturma
Sözlü anlatım,konuk katılımcı
5. Hafta
Marka kimliği,marka kişiliği,marka imajı
Sözlü anlatım,sunum,örnek olay
6. Hafta
Markanın görsel ve işitsel unsurları
Sözlü anlatım,sunum,örnek olay
7. Hafta
Marka Yaratma Stratejileri
Sözlü anlatım,konuk katılımcı
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Marka konumlandırma
Sözlü anlatım,konuk katılımcı,proje sunumu
10. Hafta
Marka iletişimi
Sözlü anlatım,konuk katılımcı,proje sunumu
11. Hafta
Proje sunumu
Öğrenci sunumları
12. Hafta
Proje sunumu
Öğrenci sunumları
13. Hafta
Proje sunumu
Öğrenci sunumları
14. Hafta
Proje sunumu-dönem değerlendirme
Öğrenci sunumları
15. Hafta
Final Sınavı
Final
16. Hafta
Final Sınavı
Final
17. Hafta
Final Sınavı
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Marka yönetimi sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri açıklayabilme
ÖÇ-2
Markanın pazarlama açısından önemini kavrayabilme
ÖÇ-3
Marka Kavramının genel kavramsal çerçevesini açıklayabilme
ÖÇ-4
Markanın sahip olması gereken ön koşulları analiz edebilme
ÖÇ-5
Markanın görsel ve işitsel unsurlarını kavrayabilme
ÖÇ-6
Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Değeri, Marka Sadakati ve Marka bağlılığı kavramlarını başarılı- başarısız marka örnekleri ile irdeleyebilme ve aradaki ilişkiyi kurabilme,
ÖÇ-7
Marka yaratma ve yönetme sürecinde Hedef Pazar bölümlemelerini (Niş, Lüks gibi) değerlendirme,
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.