Bu dersin amacı öğrencilere iletişimin önemine ve sonuçlarına dair bilgiler vererek, hem ileride iş hayatında karşılaşacakları mülakatlarda, hem de günlük hayatta insanlarla kurdukları etkileşimlerde, istenen sonuçlara ulaşmalarına yardımcı olacak ana iletişim ve müzakere yeteneklerini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Bulunmamaktadır
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 14-16 arası Basınexpress kampüsü A-501
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesi ile randevulaşarak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-Fisher, R., Ury, W, & Patton, B. (1997). Getting To Yes: Negotiating Agreement Without Giving In. New York: Houghton Mifflin.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Temel Kavramlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
2. Hafta
Müzakerenin Tanımı ve Türleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
3. Hafta
Müzakerecinin Türleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
4. Hafta
Müzakere Kurmadaki Amaçlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
5. Hafta
Müzakerenin Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
6. Hafta
Müzakere Biçimleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
7. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
8. Hafta
Müzakere Biçimleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
9. Hafta
Müzakerenin Stratejileri
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
10. Hafta
Müzakerenin Stratejileri
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
11. Hafta
Müzakere ve Zaman Unsuru
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
12. Hafta
Müzakerede İletişim Becerilerinin Önemi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
13. Hafta
Vaka Analizi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Müzakere tekniklerini öğrenmek
ÖÇ-2
Bir anlaşmazlık durumunda stratejik düşünebilmek
ÖÇ-3
Farklı insanlarla, farklı müzakere teknikleri kullanarak anlaşmak
ÖÇ-4
Çıkar amaç ilişkilerini ve güç ilişkilerini analiz etmek
ÖÇ-5
Karşılaşılan iletişim problemlerine etkili çözüm önerileri geliştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.