Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Girişimcilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRU0004 21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİ 2/0/0 SAD TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 ABD’de aralarında öğretmen, eğitim uzmanları ve geleceğin işleri üzerine çalışmalar yapan şirketlerin bulunduğu bir konsorsiyum, 2011 yılında tüm dünyada karşılık bulan bir rapor yayınladılar: “P21 Framework for 21st Century Learning” 21. Yüzyıl Yetkinlik Çerçevesi Raporu”

Bu rapor, öğrencilerin 21. yüzyıl iş dünyasına hazır olabilmeleri için okulların öğrencilere etkili iletişim, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, eleştirel düşünme, bilişim ve iletişim teknolojileri yazarlıüı gibi yetkinliklerle donatılması çağrısı yapmıştır.

Bunun yanında işbirliği, liderlik, girişimcilik ve hayat boyu öğrenmeye açık olanların “değişimi yönetenler” olacağı belirtilmiştir.

21. yüzyıl dünyasında öğrencilerin başarılı olmalarının ön şartı bu temel bilgi ve becerilerden yola çıkarak bilgi ve yetkinliklerini arttırmalarına bağlıdır.

Bu eğitimle, deneyimsel ve harmanlanmış eğitim metotlarıyla öğrencilerin 21. Yüzyılın insanlardan beklediği bilgi ve yetkinliklerle donatılması, bilgi ve davranış boyutunda kazanımların sağlanması hedeflenmektedir. 

Ön Koşullar GİRU0004 21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİ
Eş Koşullar GİRU0004 21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİ
Özel Koşullar 21. Yüzyıl Yetkinlikleri dersi, hâlihazırda dijital ve teknolojik dönüşümü yaşadığımız ve hayatlarımızda etkisini derinden hissettiğimiz olaylar hakkında farkındalık kazanmayı ve yetkinliklerimizi geliştirmeyi amaçlar. Pandemi koşulları nedeniyle 21. Yüzyıl Yetkinlikleri dersi canlı dersler aracılığıyla gerçekleştirilecektir. Bu ders, 14 hafta boyunca deneyimsel ve oyun tabanlı öğrenme metotlarıyla işlenmektedir. Dersin notunu etkileyen 2 temel unsur vardır: Derse devamlılık (Canlı derslerin %60’ına devam zorunluluğu vardır. Derslere katılımınız takip edilecektir. Devam zorunluluğunun dönem sonu notuna etkisi %20 olacaktır. Proje ödevini hazırlamak (Dönem sonu notunun %30’una etki edecektir.) Final sınavı yapılacaktır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mücella Ezgin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Tanışma-Kaynaşma Oyunları

- Sunum Yapma

- Grup Çalışması

- Beyin Fırtınası Metotları

- Oyun Tabanlı Öğrenme Teknikleri

- Deneyimsel Öğrenme Tabanlı Teknikler

 
Temel Kaynaklar Yuval Noah Harari, “21. Yüzyıl İçin 21 Ders”, Kolektif Kitap

2-      Esra Tuncer, Pınar Özbek, vd., “Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri”, Koç Üniversitesi Yayınları

3-      Timur Tiryaki, “Koçluk Okulu”, Optimist Yayınları

4-      Kieran Egan, Derinlemesine Öğrenme, İKÜ Yayınevi

5-      David Stilmann & Jonah Stillman, İş’te Z Kuşağı, İKÜ Yayınevi

6-      John Palfrey, “Doğuştan Dijital”¸ İKÜ Yayınevi

7-      Ron Price & Randy Lisk, “4/4’lük Lider”, İş Kavramları Danışmanlık

8-      Imelda k. Butler & Dr. Shane Tracy, Hasan Tahsin Güngör, “Danışılan Danışman”, İş Kavramları Danışmanlık

9-      Gijs Van Wulfen, “İnovasyon Seferi”, Optimist Yayınları

10-   Ercan Altuğ Yılmaz, “İş’te Oyunlaştırma”, Ceres Yayınları

11-   Ercan Altuğ Yılmaz, “Herkes İçin Oyunlaştırma”, Abaküs Kitap

12-   Marshall B. Rosenberg, “Şiddetsiz İletişim”, Remzi Kitabevi

13-   Tim Jones & Caroline Dewing, “Future Agenda”, Optimist Yayınları

14-   Evrim Kuran, “Telgraftan Tablete”, Destek Yayınları

15-   Dr. Ken Robinson, “Öz”, Sola Unitas Yayınları

16-   Ayşe Birsel, “Sevdiğiniz Yaşamı Tasarlayın”, Optimist Yayınları

17-   Peter Fisk, “Ezber Bozanlar”, Sola Unitas Yayınları

18-   Malcom Gladwell, “Outliers –Çizginin Dışındakiler”, MediaCat Yayınları

19-   Tony Buzan & Barry Buzan, “Zihin Haritaları”, Alfa Yayınları

20-   William L. Randal, “Bizi Biz Yapan Hikâyeler”, Ayrıntı Yayınları

21-   Paulo Freire, “Ezilenlerin Pedagojisi”, Ayrıntı Yayınları



Augusto Boal, “Ezilenlerin Tiyatrosu”, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kendini Tanıma ve Öz Farkındalık Tanışma-Kaynaşma Oyunları, Sunum Yapma, SWOT Analizi, Grup Çalışması
2. Hafta 21. Yüzyıl, Dijital ve Teknolojik Dönüşüm Sunum Yapma, Beyin Fırtınası, Sınıf İçi Uygulama, Open Teknoloji Metodu
3. Hafta Kişiselleştirilmiş Hizmetler ve Yeni Nesil Öğrenme Metotları Sunum Yapma, Beyin Fırtınası, Sınıf İçi Uygulama, Open Teknoloji Metodu
4. Hafta Hayat Tasarımı Grup Çalışması, Fishbowl Yöntemi, Proje Çalışması
5. Hafta Etkili İletişim Sunum Yapma, Grup Çalışması, Altı Şapka Yönetimi, Oyun Oynama
6. Hafta Yaratıcılık ve İnovatif Düşünme Grup Çalışması, Beyin Fırtınası,
7. Hafta Liderlik ve İşbirlikçi Çalışma Grup Çalışması
8. Hafta Oyunlaştırma ve Hikâyeleştirme Grup Çalışması, Bulvar Metodu
9. Hafta Dijital Okuryazarlık Sunum Yapma, Oyunlaştırma, Uygulama
10. Hafta Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Sunum Yapma, Fishbowl Metodu, Oyun Oynama
11. Hafta Özyönetim ve Hayat Boyu Öğrenme Grup Çalışması
12. Hafta Büyük Veri: Anlayabilme ve Çalışabilme Sunum Yapma, Beyin Fırtınası, Sınıf İçi Uygulama, Open Teknoloji Metodu
13. Hafta Maker Hareketi ve Sosyal Girişimcilik Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14. Hafta Kültürel, Çevresel ve Evrensel Farkındalık BağlamındaSosyal Sorumluluk Grup Çalışması, Bulvar Metodu, Simülasyon Çalışması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30