Bu dersin amacı yenilikçilik ile yakın bir ilişkisi bulunan girişimcilik kavramının, yenilikçi bir düşünceyi tanıtmak ve benimsetmek için önemli bir unsur olan pazarlama kavramı ile birleştirerek, yeni girişimcilerin yetişmesine ve pazarlama faaliyetleri ile girişimci fikri birleştirerek başarıyı elde etmelerine olanak sağlamak için, öğrencileri bilgilendirmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Neslihan Ergün
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim görevlisi ile randevu alınmalıdır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Frederick G. Crane, Marketing for Entrepreneurs Concepts and Applications for New Ventures, 2012
Diğer Kaynaklar
-Bu alanda yazılmış makale ve yapılmış çalışmalar ile hazırlanmış ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama ve Girişimcilik
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
2. Hafta
Girişimsel Pazarlama Kavramı ve Gelişimi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
3. Hafta
Girişimsel Pazarlamanın Unsurları
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
4. Hafta
Geleneksel Pazarlama ve Girişimci Pazarlama Arasındaki Farklar
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
5. Hafta
Girişimsel Pazarlamanın Getirdiği Yenilikler
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
6. Hafta
Girişim Açısından Proaktiflik ve Fırsat Odaklılık
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Girişim Açısından Müşteri Odaklılık ve Yenilik Odaklılık
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
9. Hafta
Kaynak Kaldıracı ve Değer Yaratma
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
10. Hafta
Girişimsel Pazarlama Modeli Geliştirmek
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
11. Hafta
KOBİ’ler için Girişimsel Pazarlamanın Önemi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
12. Hafta
Girişimcilik ve Teknoloji İlişkisi, E-Pazarlama
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
13. Hafta
Girişimsel Pazarlamanın Getirdiği Stratejik Faydalar ve Stratejik Esneklik
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Girişimcilik ve pazarlama alanıyla ilgili temel bilgileri öğrenmek
ÖÇ-2
İki ayrı alanda da yaşanan paradigma değişimlerini bilmek
ÖÇ-3
Girişimsel pazarlama alanında elde ettiği bilgileri, yenilikçi fikirleri uygulamakta kullanmak
ÖÇ-4
Girişimcilik ile ilgili karşılaştığı sorunları, pazarlama odaklı analiz edebilmek
ÖÇ-5
Çözüm önerileri geliştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.