Fransızca metinleri okuyabilmesini sağlamak ve okuduklarını gerektiğinde sözlük kullanarak anlayabilmesini sağlamak. Fransızca konuşarak alış veriş, yol tarifleri ve günlük konuşmaları yapabilmesini sağlamak.
Fransızca I konularını içeren kısa tekrarlar. 2.ci ve 3 cü grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinden örneklemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta
Di'li geçmiş zaman kullanımlarında şahıs zamirlerinin neden olduğu ortaç fiilin üzerindeki accord etkileri üzerinde çalışmalar, tüm fiillerin "Basit Gelecek-Futur Simple-" çekimleri üzerine açıklamalar. Yeni kelime bilgilerini içerir fotokopi kağıtlarının dağıtımı ve yeni kelimeleri kapsayan ve gelecek zamanlı fiillerle cümle çalışmaları. Okuma çalışması ve soru-cevaplamalar. Ödevleme.
Sözlü ve yazılı anlatım Audio kaset dinletisi
3. Hafta
Zaman ve Yer zarfları hakkında açıklamalar, belgisiz zamirler hakkında açıklamalar, cümle içi kullanımları, gelecek ve geçmiş zaman üzerinde kurulan cümlelerde zaman ve yer zarflarının kullanımlarına örneklemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım. Okuma çalışmaları
4. Hafta
Hikaye zamanının açıklanması ve di'li geçmiş zamanla hikaye zamanının birlikte kullanımına örneklemeler. İşaret sıfatlarının hatırlatılması ve işaret zamirleriyle iyelik zamirlerinin açıklanması. Tüm konuları içeren ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma çalışmaları Audio kaset dinletisi
5. Hafta
İşaret sıfat ve zamirlerinin, yer ve zaman zarflarının tekrarları, iyelik zamirleri üzerinde tekrar çalışmaları. Okuma parçaları ve soru cevap çalışmaları.
Sözlü yazılı anlatım. Tekrarlar
6. Hafta
Vize Haftası
7. Hafta
Vize sorularının açıklanması. Yeni kelime bilgi fotokopilerinin dağıtımı.Cümle kurulum çalışmaları. Okuma çalışmaları, soru-cevap çalışmaları. Tüm konuları kapsayıcı ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım. Audio kaset dinletisi
8. Hafta
Dolaylı anlatım açıklamaları, dolaylı anlatımda cümle yapılarına göre kurulum tekniklerinin açıklanması. Dilek Şart kipi-Conditionnel Présent yapım ve çekim eklerinin gösterilmesi. Şartlı cümlelere giriş. Konuyla ilgili okuma, soru-cevap çalışmaları.
Sözlü ve yazılı anlatım Audio kaset dinletisi Okuma çalışmaları
9. Hafta
Şart cümleleri üzerinde çalışmalar. Şart zaman ayarlama tablosunun açıklamaları. Dolaylı anlatım cümle çalışmaları. Yeni kelimeleri içerir kağıtların dağıtımı ve çeviri çalışmaları.
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları
10. Hafta
İlgi zamirleriyle ilgili çalışmalar. Şart kipinin tekrar edilip üzerinde çalışmalar yapılması. Okuma parçaları üzerinden soru-cevap çalışmaları
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma ve tercüme çalışmaları
11. Hafta
İyelik zamirleri, işaret zamirleri, belgisiz zamirler ve ilgi zamirleri üzerinde çeşitli çalışmalar. Çeviri çalışmaları. Yeni kelime bilgisini içerir kağıtların dağıtımı ve üzerinde çeviri çalışmaları. Tüm konuları içerir ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma ve tercüme çalışmaları
12. Hafta
Çeviri çalışmaları. Final öncesi tekrarlar. Okuma çalışmaları. Soru-cevap çalışmaları
Sözlü yazılı anlatım
13. Hafta
Yeni kelime bilgilerini içerir kağıtların verilmesi ve üzerinde yapılan çeviri çalışmaları. Okuma çalışmaları ve soru-cevaplama çalışmaları. Final öncesi genel arzuya göre tekrarlar.
Sözlü ve yazılı anlatım
14. Hafta
Genel tekrarlar
Sözlü ve yazılı anlatım
15. Hafta
Final öncesi moral müzik dinletisi
Müzik metinlerinin çevirisi
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
5
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler gelecek zaman formlarının öğrenilmesiyle Fransızca kullanım ve anlatımlarında daha anlaşılabilir ve daha doğru konuşma becerilerine ulaşacaklar ve Yer ve zaman zarflarının öğrenilmesiyle daha anlaşılır ve daha doğru Fransızca yetisine sahip olacaklar ve daha doğru bir Fransızca günlük konuşma dili öğrenebileceklerdir.
ÖÇ-2
Geçmiş zaman formlarının öğrenilmesiyle geçmişte olanları daha anlaşılır ve doğru biçimde anlatabileceklerdir.
ÖÇ-3
Dolaylı anlatım formunun edinimi diherlerinden duyduklarını bir başkasına daha doğru ve anlaşılır şekilde iletebileceklerdir.
ÖÇ-4
Dilek şart kipinin oluşturulması ve şart cümlelerinin öğrenilmesiyle şart cümlelerini doğru kurabilecekler.
ÖÇ-5
Şahıs zamirlerinin, iyelik ve belgisiz zamirlerle işaret zamirlerinin edinimi ve bunların edinilmiş kelime haznesi içine yerleştiriliş teknikleri sayesinde öğrenciler çok daha kolay Fransızca okuyup yazabilecekler ve konuşabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme