Lisans
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Deney Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CE0846 Deney Tasarımı 2/2/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
 Deneylerin etkinlikle planlanabilmesi, gerçekleştirilmesi ve sonuçlarının analiziyle ilgili teknikleri öğreterek, deneyle ilgili çıkarımları nesnel argümanlarla yapmaktır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, problem çözme
Temel Kaynaklar Douglas C. Montgomery and George C. Runger (2010). Applied Statistics and Probability for Engineers, 5th edition. Wiley.
Diğer Kaynaklar

Douglas C. Montgomery (2013). Design and Analysis of Experiments, 8th edition. Wiley.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Anlatım
2. Hafta Basit Doğrusal Regresyon Modeli Anlatım
3. Hafta Basit Doğrusal Regresyon Modeli Anlatım
4. Hafta Artık Analizi Anlatım
5. Hafta Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli Anlatım
6. Hafta Çoklu Doğrusal Regresyonda model kurma Anlatım
7. Hafta Tek Faktör Varyans Analizi (ANOVA) Modeli Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta İki Faktör ANOVA ve Genel Doğrusal Model Anlatım
10. Hafta Tam Faktörlü Deneyler Anlatım
11. Hafta Tam faktör 2^k tasarıma giriş Anlatım
12. Hafta Tam faktör 2^k tasarım Anlatım
13. Hafta Kesirli Faktör Tasarımları Anlatım
14. Hafta Kesirli Faktör Tasarımları Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Basit Doğrusal Regresyon Modelini elle, Çoklu Doğrusal Regresyon Modelini Excel ve Minitab yardımıyla oluşturur.
ÖÇ-2Bağımsız değişkenlerin ve modelin anlamlı olup olmadığını kontrol etmek için Hipotezleri yazar, t-testi ve F-testi arasında ayrım yapar, testi gerçekleştirir, modeldeki anlam düzeylerine göre değişkenleri sıralar ve problem bağlamında test sonuçlarını yorumlar. Regresyon çalışmasında, ilişki grafiği (scatter plot) ve dağılım grafiği araçlarını uygular.
ÖÇ-3Faktöriyel deneyleri tasarlar, uygular ve varyans analizi tablosunu (ANOVA) oluşturur. Modele ve değişkenlere ilişkin testlerin sonuçlarını yorumlar ve anlam düzeyine göre değişkenleri sıralar.
ÖÇ-42^k deneyleri analiz etmek için ana etkiler çizgesi, etkileşim çizgesi, normal olasılık çizgesi gibi grafiksel araçları kullanır ve bunları yorumlar.
ÖÇ-5Gerektiğinde etki karışımı tekniğini kullanır, tasarım çözünürlüğünü değerlendirir, verilen bir etkiyi karıştırmak için blokları tasarlar ve deney sonuçlarını analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5