Dersin Amacı |
Amaç: İletişim Olgusunun temel kavram ve ilkelerinin değerlendirilmesi, iletişim sürecinin hangi öğelerle gerçekleştiğinin kavranması, iletişimin etkili ve etkin olabilmesi için gerekli etmenlerin öğretilmesi, iletişimin engelleyicilerinin saptanması, iletişimin sınıflandırılması ve iletişim türlerinin aktarılması.
Ders Planı: İletişimin tanımı ve süreci, iletişimin amaçları, iletişim sürecinin temel öğeleri ve bu öğelerin üstlendikleri işlevler, etkili iletişim ve özellikleri.
Amaçlanan Sonuç: Etkin ve etkili iletişimin kurulmasını engelleyen etmenlerin belirlenmesi, etkili ve etkin ileti oluşturulması, iletişim kavramı ve özelliklerinin kavranması.
|
Temel Kaynaklar |
Temel Okuma Listesi:
· Şengül A. Özerkan. Medya, Dil ve İletişim. İstanbul: Martı Yayınevi, 2001.
· Yavuz Odabaşı, Mine Oyman. Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat, 2020.
· John Fiske. İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 2003.
· Nurçay Türkoğlu. Kitle İletişimi ve Kültür. İstanbul: Naos Yayınları, 2003. |