|
Dersin Amacı |
Öğrencilerin medyadaki gerek ulusal gerekse evrensel işleyişi, pratik göstergelerle tartışmaları;
müşteri olarak medyadan satın aldıkları algıları doğru temeller üzerine oturtmaları için rehberlik;
yakından izledikleri kanaat önderlerini değerlendirmelerinde pasif alıcı konumundan aktif değerlendirici konumuna taşınmaları; medyanın birey ve toplumu nasıl etkilediğini izleyebilme becerisi kazanmaları; genel olarak düşünsel planda “bütünlenmiş” bir yetişkin olarak üniversite sonrası hayata daha hazır hale getirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Derse devam zorunludur. |
Öğretim Üyeleri |
Öğr.Gör.İlker Sarıer |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Cuma, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-12-14 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Cuma, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-12-14 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Program esas olarak karşılıklı etkileşimle sürdürülür. Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
Temel Kaynaklar |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, İbrahim E. Bilici, Nobel yayıncılık, Baskı Sayısı : 2. Basım (2018), ISBN: 9786051338392 Medya ve Demokrasi, Joan Keane (2015) ISBN 9755390308 Günlük gazeteler, gazete ekleri, iş, ekonomi ve toplumsal yaşam ile ilgili dergiler |
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Türk Basın Tarihine Kısa Bir Bakış |
Program esas olarak karşılıklı etkileşimle sürdürülür. Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
2. Hafta |
Liderler, imajlar ve medya |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
3. Hafta |
İnsan Hakları, Demokrasi ve Medya |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
4. Hafta |
Kitlesel Medya Nasıl Bir Satıcı |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
5. Hafta |
Kimlikler ve Medyanın Kimlikler Üzerindeki Rolü |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
6. Hafta |
Bir ekol olarak “alaturka” nedir ve dünya kültürleri üzerine etkisi |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
7. Hafta |
Gazetelerde ve televizyonlarda düşüncenin ve yorumun yeri neresidir? |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
8. Hafta |
Medya (gazeteler, televizyonlar ve sosyal medya) hakkındaki algılar |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
9. Hafta |
Medya ile siyaset, iş dünyası ve sanat dünyasının ilişkileri
|
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
10. Hafta |
Sosyal medya gerçeği ile klasik medya arasındaki yakınlık ve uzaklık nasıl anlaşılmalıdır? İnternet teknolojisinin üstünlükleri ve zaafları nelerdir? |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
11. Hafta |
Medyada Marka Terörü. İnsan ve eşya olarak markalaştırılan unsurların okur ve izleyicilerde yarattığı psikolojik etkiler |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
12. Hafta |
Medya ve hukuk |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
13. Hafta |
Yerel medya ile küresel medya arasındaki etkileşimler |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
14. Hafta |
Medya okur yazarlığı nedir? |
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir. |
15. Hafta |
|
Yarıyıl sonu sınavı |
16. Hafta |
|
Bütünleme |
17. Hafta |
|
|