Dersin temel amacı öğrencilere temel çizim bilgilerinin ve uygulamalarının gösterilmesidir.
İnşaat sektörü bağlamında cad çizim programının neden öğrenilmesi gerekliliği anlatılmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gizem ŞİMŞİR
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Teori: pazartesi 13:00-14:45 , uygulama 15:00-16:45 , AK2INSLAB Hibrit
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dersin olduğu süre
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin yürütücüsü tarafından ders iki bölüm halinde uygulanmaktadır. Dersin ilk bölümünde autocad programındakı komutların gösterim yolu ile sunum ve anlatımı. İkinci bölümde öğrenci tarafından paylaşılan ekranda verilen komutların yeniden öğrenci tarafından birebir uygulanması ve takibi şekilde yapılmaktadır.
Autocad- Block,explode,Match propertiesi,xline,HATCH TO BACK, DRAW ORDER
DİV,POINT
Sunum, Bilgisayar Destekli Çizim
10. Hafta
Autocad-Layer sistemi ve ölçülendirme sistemi
Sunum, Bilgisayar Destekli Çizim
11. Hafta
Autocad-Çizim kurtarma ve kontrol komutları
Sunum, Bilgisayar Destekli Çizim
12. Hafta
Autocad-Layout ve çıktı alınması
Sunum, Bilgisayar Destekli Çizim
13. Hafta
Autocad- 3d temel komut extrude
Sunum, Bilgisayar Destekli Çizim
14. Hafta
Autocad- komutları genel tekrar
Sunum, Bilgisayar Destekli Çizim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknik resim temel ilkelerini bilir ve yorumlar. (BİLGİ)
ÖÇ-2
Bilgisayar kullanarak mühendislik çizimlerini anlar ve yapar. (BECERİ)
ÖÇ-3
Perspektifi verilen bir nesnenin görünüşlerini çizer. (BECERİ)
ÖÇ-4
Görünüşleri verilen bir nesnenin perspektifini çizer. (BECERİ)
ÖÇ-5
3 Boyutlu düşünme yeteneğine sahip olur. (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.