Bu dersin amacı, dört yıl boyunca edinilen mühendislik bilgi ve becerilerini kullanarak gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında ana mühendislik tasarımı deneyimi kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-Bahar Yarıyılı'nda açılan dersi seçebilmek için en az 176 AKTS başarılmış krediye sahip olmak -Güz Yarıyılı'nda açılan dersi seçebilmek için en az 201 AKTS başarılmış krediye sahip olmak gerekmektedir.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
2. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
3. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
4. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
5. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Rapor
6. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
7. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
8. Hafta
Ara Rapor
Teknik tartışma
9. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Rapor
10. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
11. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
12. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Teknik tartışma
13. Hafta
Taslak Rapor
Rapor
14. Hafta
Rapor
Rapor
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Öğrenilen bilgileri ve becerileri kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar veya hizmet üretir. (BECERİ)
ÖÇ-2
Literatür incelemesi yapar. (BECERİ)
ÖÇ-3
Teknik rapor yazma, sunum yapma, iletişim ve takım çalışması becerisini kullanır. (BECERİ)
ÖÇ-4
Kalite, zaman ve maliyet kısıtları ile baskı altında çalışma becerisi kazanır. (BECERİ)
ÖÇ-5
Bileşenlerin, süreç ve sistemlerin göçmesini araştırır. (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.