Su ve atık su kavramlarının ilgili parametrelerle irdelenmesi
Su ve atık su arıtımı amacıyla kullanılan prosesler
Su ve atık su arıtımında kullanılan en temel proseslerin tasarım kriterleri ve hesaplamalar
Ön Koşullar
CE6301 Hidrolik
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. ATAKAN ÖNGEN
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım
Temel Kaynaklar
- BERKÜN, M., Atıksu Arıtma ve Deniz Deşarj Yapıları, 2006, Seçkin Yayınları.
- EROĞLU, V., Su Tasfiyesi, 1999, İTÜ Vakfı Yayınları.
- MEDCALF & EDDY, Wastewater Engineering, 2005.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Su arıtma süreçleri ve çeşitleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Akış diyagramları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Terfi istasyonları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Izgaralar ve kum tutucular
Sözlü anlatım
6. Hafta
Çökelme hidrodinamiği ve çökelme havuzlarının projelendirilmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Koagülasyon teorisi ve koagülasyon ünitesinin boyutlandırılması
Sözlü anlatım
8. Hafta
Yıliçi sınavı
Sınav
9. Hafta
Flokülasyon teorisi ve flokülasyon ünitesinin boyutlandırılması
Sözlü anlatım
10. Hafta
Biyolojik arıtma teorisi ve biyolojik arıtma ünitelerinin boyutlandırılması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Filtrasyon ve filtrasyon ünitelerinin boyutlandırılması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Son çöktürme havuzu ve çamur çürütücüler
Sözlü anlatım
13. Hafta
İleri artıma teknikleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Dezenfeksiyon ve dezenfeksiyon yöntemleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Su ve atıksu arıtma tesisi yapılarını tasarlar. (BECERİ)
ÖÇ-2
Çökelme hidrodinamiğini anlar. (BİLGİ)
ÖÇ-3
Fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtma süreçlerini anlar. (BİLGİ)
ÖÇ-4
Dezenfeksiyon ve ileri arıtma süreçlerini anlar. (BİLGİ)
ÖÇ-5
Artıma tesisi hidroliğini hesaplar. (BİLGİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.