Karayolu tasarımında (fizibilite ve uygulama) gerekli teknik (geometrik ve fizik) standartlar ve toprak işleri hakkında bilgi vermek.
Ön Koşullar
CE6401 Ulaştırma Mühendisliği
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi NEVZAT ERSELCAN
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve uygulama
Temel Kaynaklar
Karayolu Mühendisliği, Nadir YAYLA
Highway Engineering Handbook, Second Edition, Roger L. BROCKENBROUGH, Kenneth J. BOEDECKER, Jr.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Dersin amacı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Trafik talebine ait tanımlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Eğimler, yatay kurbalar
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dever, genişletme
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dönem projesi:1/2000
Sözlü anlatım
6. Hafta
Geçiş eğrileri, klotoid
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Geçiş eğrileri, sayısal örnekler
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Düşey dönemeçler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Düşey dönemeçler, sayısal örnekler
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Yol kesişimleri (kavşaklar) ve toprak işlerine giriş
Sözlü anlatım
12. Hafta
Toprak işleri: malzeme hacmi
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Toprak işleri: malzemenin optimum dağıtımı
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Kazı makineleri:Ekskavatörlerin ve kamyonların verimi
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Projeler
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1
Karayolu projesi aşamalarını bilir. (BİLGİ)
ÖÇ-2
Karayolu projesinin geometrik ve fiziksel standartlarını inceler. (BİLGİ)
ÖÇ-3
Karayolu tasarımı yapar. (BECERİ)
ÖÇ-4
Kazı ve dolgu işlerini öğrenir. (BİLGİ)
ÖÇ-5
Yatay ve düşey dönemeçlerin hesabını yapar. (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.