Eğitimlerinin bir kısmını üniversitemizde geçirecek olan ve orta seviyede Türkçe bilgisine sahip Erasmus öğrencilerinin alışveriş, aile, okul gibi konularla ilgili deyim ve ifadeleri anlayabilmesi, sorular sorabilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Erasmus öğrencisi olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
B2 seviyede Türkçe bilgisine sahip olmak
Öğretim Üyeleri
Gizem Akyol
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
Bölükbaşı, F. vd. (2012). İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Seti (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kültür Sanat Basımevi. Gültekin, İ. Vd. (2015).
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara. (2017).
Türkçeye Yolculuk (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kesit Yayınları. Uzun, N. E. (Ed.). (2013).
Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
Yılmaz, H., Sözer, Z. (2013). Yabancı Dilim Türkçe (A1-A2). İstanbul: Sena Ofset.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi
geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı
anlamlan, yazılı anlatım ve dikte çalışmaları.
(Branşlara yönelik) . Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe
filmler),
TV (Çocuk programları, haber, dizi ve belgeseller),
Video (Film ve belgeseller),
Radyo (Haber ve müzik)
Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü
çalışmaları)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı
örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar,
Hikaye okumaları,
Roman okumaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri '
Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş
seçime dayalı sunum ve aktiviteleri)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazînesi
geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı
anlamlan, yazıh anlatım ve dikte çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe
filmler),
TV (Çocuk programları, haber, dizi ve belgeseller),
Video (Film ve belgeseller),
Radyo (Haber ve müzik)
Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü
çalışmaları)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı
örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar,
Hikaye okumaları,
Roman okumaları.
Sözîii ve yazılı anîatım. sınıf içi uygulamaları,
elektronik materyaller ile görsel ve işitsel
sumun 1ar, soru-cevap, sınıf dışı anlatıra ve
t a n ı t ım aktiviteleri.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama. pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş
seçime dayalı sunum ve aktiviteleri)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazînesi
geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı
anlamlan, yazılı anlatım ve elikte çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve samım
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe
filmler),
TV (Çocuk programlan, haber, dizi ve belgeseller),
Video (Film ve belgeseller),
Radyo (Haber ve müzik)
• Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü
çalışmaları)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş
seçime dayalı sunum ve aktiviteleri)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi
geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı
anlamlan, yazılı anlatım ve dikte çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Sözlü ve yazılı anlatını, sınıf içi uygulamaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum elektronik materyaller ile görsel ve işitsel
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri sunumlar, soru-cevap, sınıf dışı anlatım ve
tanıtım aktiviteleri.
Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe
filmler),
TV (Çocuk programları, haber, dizi ve belgeseller),
Video (Film ve belgeseller),
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta
Radyo (Haber ve müzik)
Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü
çalışmaları)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı
örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar,
Hikaye okumaları,
Roman okumaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci sunumlar! (Öğrencilerin, yönlendirilmiş
seçime dayalı sunum ve aktiviteleri)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi
geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı
anlamlan, yazılı anlatım ve dikte çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe
filmler), ' :
TV (Çocuk programları, haber, dizi ve belgeseller),
Video (Film ve belgeseller),
Radyo (Haber ve müzik)
Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü
çalışmaları)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı
örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar,
Hikaye okumaları,
Roman okumaları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş
seçime dayalı sunum ve aktiviteleri)
(Branşlara, yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi
geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı
anlamları, yazılı anlatım ve dikte çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe
filmler),
TV (Çocuk programlan, haber, dizi ve belgeseller),
Video (Film ve belgeseller).
Radyo (Haber ve müzik)
Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü
çalışmaları)
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı
örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar,
Hikaye okumaları,
Roman okumaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş
seçime dayalı sunum ve aktiviteleri)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri