Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Uçuş Harekat Yöneticliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


METEOROLOJİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HUH2920 2 METEOROLOJİ 2/1/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Ders kapsamında; Annex-3’e yapılan 76 nolu en son değişiklikleri de ihtiva edecek şekilde sivil havalimanlarında hava seyrüseferinin emniyetli bir şekilde yürütülmesi için öğrencilere en doğru ve en taze meteorolojik bilgi ve ürünleri sağlamak ve SHGM tarafından SHT-UHU yönetmeliğe göre yapılan "Uçuş Harekat Uzmanı (Flight Dispatcher)" sınavı için öğrencilerin bilgi düzeyinin yeterli olması için hazırlanması ve sınıfta sınava yönelik farklı soru tiplerinin çözülmesi amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar orta seviye ingilizce
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar SHGM kuralları gereği %70 devam zorunluluğu vardır ve ders geçme notu 50'dir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. EVRENYILMAZ
Asistanlar T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü Havacılık Meteorolojisi El Kitabı
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı: 09-11:50, 12:00-14:50
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi Saat 15:00-16:00, Oda 4A-03 Öğr. Gör. Mehmet Salih BAYKIN
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konu Anlatım (sunuş), Soru-Cevap, Tartışma, Güncel Meteoroloji Raporların İncelenmesi, Örnek Meteorolojik Hadiseler İncelenmesi, olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar -PPLVE ATPL KITAPLARI UCUS Okulları, SHGM kaynakları
Diğer Kaynaklar -meteoroloji ile ilgili havayolları dökümanları ile uluslararası dökümanlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta Atmosferin yapısı ve özellikleri nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta Sıcaklık nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta Hava Basıncı nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta Rüzgar nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta Nem nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta Bulutlar nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta VIZE
9. Hafta Yağış nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta Buharlaşma nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta Hava Kütleleri ve Cephe Sistemleri nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta Meteorolojik rasatlar ve meteorolojide uydudan yararlanma nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta Meteorolojik rasatlar ve meteorolojide uydudan yararlanma nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta METAR,TAF nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta FINAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
ÖÇ-2Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
ÖÇ-3Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
ÖÇ-4Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
ÖÇ-6Havacılıkta kullanılan Meteorolojik Raporların doğru okunması ve yorumlanması
Program Çıktıları
PÇ-1jeppesen okuma -anlama
PÇ-2Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6