Ders kapsamında; Annex-3’e yapılan 76 nolu en son değişiklikleri de ihtiva edecek şekilde sivil havalimanlarında hava seyrüseferinin emniyetli bir şekilde yürütülmesi için öğrencilere en doğru ve en taze meteorolojik bilgi ve ürünleri sağlamak ve SHGM tarafından SHT-UHU yönetmeliğe göre yapılan "Uçuş Harekat Uzmanı (Flight Dispatcher)" sınavı için öğrencilerin bilgi düzeyinin yeterli olması için hazırlanması ve sınıfta sınava yönelik farklı soru tiplerinin çözülmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
orta seviye ingilizce
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
SHGM kuralları gereği %70 devam zorunluluğu vardır ve ders geçme notu 50'dir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. EVRENYILMAZ
Asistanlar
T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü
Havacılık Meteorolojisi El Kitabı
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı: 09-11:50, 12:00-14:50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi Saat 15:00-16:00, Oda 4A-03
Öğr. Gör. Mehmet Salih BAYKIN
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu Anlatım (sunuş), Soru-Cevap, Tartışma, Güncel Meteoroloji Raporların İncelenmesi, Örnek Meteorolojik Hadiseler İncelenmesi, olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
-PPLVE ATPL KITAPLARI UCUS Okulları, SHGM kaynakları
Diğer Kaynaklar
-meteoroloji ile ilgili havayolları dökümanları ile uluslararası dökümanlar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Atmosferin yapısı ve özellikleri
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Sıcaklık
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Hava Basıncı
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Rüzgar
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Nem
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
Bulutlar
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
VIZE
9. Hafta
Yağış
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
Buharlaşma
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
Hava Kütleleri ve Cephe Sistemleri
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
Meteorolojik rasatlar ve meteorolojide uydudan yararlanma
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
Meteorolojik rasatlar ve meteorolojide uydudan yararlanma
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
METAR,TAF
nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
FINAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
ÖÇ-2
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
ÖÇ-3
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
ÖÇ-4
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
ÖÇ-6
Havacılıkta kullanılan Meteorolojik Raporların doğru okunması ve yorumlanması
Program Çıktıları
PÇ-1
jeppesen okuma -anlama
PÇ-2
Temel Sivil Havacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-3
Uçuş Harekat Yönetimi ile ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Ulusal havacılık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Sivil havacılık alanında kullanılan terminolojiye hakim olmak
PÇ-6
Uçak temel yapıs hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuşun her aşamasında görevli olan harekat operasyonu hakkında bilgi sahibi olunması
PÇ-8
Uçak aerodinamiği konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Uçak navigasyon sistemlerinin detaylı olarak öğrenilmesi
PÇ-10
Meteroloji bilimi hakkında bilgi sahibi olmak ve meterolojinin uçuş operasyonu üzerindeki etkisini incelemek
PÇ-11
Havacılıkta kullanılan Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-12
Hava trafik yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-13
Havacılıkta emniyetin önemine hakim olmak
PÇ-14
Uçak ağırlık ve balans konusunda gerekli donanıma sahip olmak