Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Medya ve Popüler Kültür

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP2004 2 Dijital Medya ve Popüler Kültür 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
 Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00-15.00, İncirli Kampüs, 2A01
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, örnekleme, sunum
2. Hafta TV ve Popüler Kültür Anlatım, örnekleme, sunum
3. Hafta Kitle İletişim Kuramları Anlatım, örnekleme, sunum
4. Hafta Ticarileşme ve Popülerleşme Anlatım, örnekleme, sunum
5. Hafta Futbol ve Popüler Kültür Anlatım, örnekleme, sunum
6. Hafta Reklam ve Popüler Kültür Anlatım, örnekleme, sunum
7. Hafta Vize
8. Hafta Popüler Kültüre farklı yaklaşımlar Anlatım, örnekleme, sunum
9. Hafta Popüler Kültür ve İdeoloji Anlatım, örnekleme, sunum
10. Hafta Diziler ve kültür emperyalizmi Anlatım, örnekleme, sunum
11. Hafta Toplumsal dönüşüm ve yaşam tarzları Anlatım, örnekleme, sunum
12. Hafta Küreselleşme Anlatım, örnekleme, sunum
13. Hafta Advergame Anlatım, örnekleme, sunum
14. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme Anlatım, örnekleme, sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerini kavrar.
ÖÇ-2Teknolojik gelişmelerin kültür ve popüler kültür üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ-3Medya pratiklerinin yapısal ve kültürel bağlamlarını analiz eder.
ÖÇ-4Popüler, kültür ve medya kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-5Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları sayar.
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10