Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM2012 2 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ II 2/2/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, algılama ve kavramaya ilişkin etken ve yöntemleri tanıtmak, çağdaş tüm mimari çizgisel anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğretmek; uygulamalarla pekiştirmek, grafik düşünme ve düşünceyi uygulanabilir nitelikte çizgisel somutlaştırma becerisini kazandırmaktır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar derse devam gerekliliği vardır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın, Öğr. Gör. Elif Gelmez Demir, Öğr. Gör. Sena Özeren Kurul, Öğr. Gör. Yasemin Tuzlu Erol
Asistanlar Arş.Gör. Furkan Evliyaoğlu
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı | 09.00-12:45 | MTS 4-5 | A Şubesi, Cuma | 13.00-16.45 | MTS 4-5 | B Şubesi, Çarşamba | 09.00-12:45 | MTS 4-5
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı | 09.00-10.00 | 1A-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders konularının teorik anlatımı, data projeksiyonla gösterilen örnekler üzerinde konunun tartışılarak kavratılması, konuya ilişkin ödev ve uygulamalarla konunun pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar Kızıl F., Mimari Anlatım, ders notu, 2010

Kızıl F., Objelerin İki-Üç Boyutlu Grafik Anlatımı ve Zihinde Canlandırma, MSGSÜ Yayın No: 25, İstanbul, 2000

Şahinler O./Kızıl F., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı- Endüstri Merkezi, Yapı Yayın-91, İstanbul, 2009

Porter T./Goodman S., Manuel of Graphic Techniques 4, Architectural Drawing,   Butterworth Architecture, Butterworth-Heinemann Ltd, Jordan Hill, Oxford, 1994

Prenzel R., Bauzeichnung und Darstellunstechnik / Architectural Drawing, Karl Kramer Verlag, Stuttgart + Zürich, 1994

Jannsen N., Bauzeichnung und Architekturmodell / Constructional Drawings and Architectural Models / Design et modele d’architecture, Karl Kramer Verlag, Stuttgart , 1985

Diğer Kaynaklar

Gürer L., Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan – Form, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Sayı:1471, İstanbul, 1992

Aydınlı S., Mimarlıkta Görsel Analiz, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Sayı:1502, İstanbul, 1992

Laseau P., Graphic Thinking for Architects and Designers, Second Edition, Van Nostrand Reinhold, New York, 1989

Gill R.W., Rendering with Pen and Ink, Thames and Hudson, London, 1976

Akahira K. (Editorial Director), Contemporary British Architectural Drawing, Academy Group Ltd., London, 1993

Yee R., Architectural Drawing, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey, 2003

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş.
2. Hafta Duvar, kapı, pencere anlatımı ve çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20. Teorik anlatım ve uygulama.
3. Hafta Yatak odasına ait teknik bilgilerin ve donatı ölçülerinin verilmesi. Yatak odası çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20. Teorik anlatım ve uygulama.
4. Hafta Yatak odası çiziminin kritik edilmesi. Değerlendirme.
5. Hafta Yaşama mekanına ait teknik bilgilerin ve donatı ölçülerinin verilmesi. Yaşama mekanı çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20 Teorik anlatım ve uygulama.
6. Hafta Yaşama mekanı çiziminin kritik edilmesi. Değerlendirme.
7. Hafta Banyoya ait teknik bilgilerin ve donatı ölçülerinin verilmesi. Banyo çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20. Teorik anlatım ve uygulama..
8. Hafta Banyo çiziminin kritik edilmesi. Değerlendirme.
9. Hafta Mutfağa ait teknik bilgilerin ve donatı ölçülerinin verilmesi. Mutfak çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20. Teorik anlatım ve uygulama.
10. Hafta Mutfak çiziminin kritik edilmesi. Değerlendirme.
11. Hafta Ara Sınav Değerlendirme.
12. Hafta Ramazan Bayramı
13. Hafta Merdivene ait tanımlamalar ve merdivenin teknik çiziminin anlatılması. Tek kollu ve çift kollu betonarme merdiven çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20. Teorik anlatım ve uygulama.
14. Hafta Merdivene ait tanımlamalar ve merdivenin teknik çiziminin anlatılması. Tek kollu ve çift kollu betonarme merdiven çizimi (Plan-kesit-perspektif) Ö:1/20. Teorik anlatım ve uygulama.
15. Hafta Tek kollu ve çift kollu betonarme merdiven çiziminin kritik edilmesi. Değerlendirme.
16. Hafta Final. Final.
17. Hafta Final. Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 12 50
Final 1 30


ÖÇ-1Teknik çizimleri okuyabilme ve kavrayabilme
ÖÇ-2Teknik çizime ilişkin algılama ve kavramaya ilişkin etken ve yöntemleri öğrenme
ÖÇ-3Çağdaş çizgisel anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğrenme
ÖÇ-4Grafik düşünme becerisini kazanma
ÖÇ-5Tasarımını teknik çizim standartlarına ve çizgisel anlatım tekniklerine uygun somutlaştırabilme, proje derslerinde bu bilgileri kullanabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5