İki boyutlu düzlemden yüzey hareketleri ile mekansal boyutta yaratma, düşünme becerisinin geliştirilmesi, mekan ölçeğinde kavrama ve tanımlama, yüzey birim elemanında hacim birime modül tanımlayabilme , tasarım araçlarını kullanabilme ve ifade edebilme yeterliliğinin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
En az %80 ders devamı
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Yasemin Erkan Yazıcı, Dr. Öğr Üyesi Elif Altın, Dr. Öğr. Üyesi Gamze Akbaş, Öğr. Gör. Tolga Erdem
-Stüdyo uygulamaları ve kritikleri, tartışma, maket ve modellleme çalışmları, sunum, teknik gezi, demonstrasyon
Temel Kaynaklar
- M. Angelil; D.Hebel,"Deviations –Designing Architecture", Birkhauser, ISBN: 978-3-7643-8832-4, Basel,Boston, Berlin, 2008.
S.Vyzoviti, "Folding Architecture:Spatial, Structural, and Organizational Diagrams", BIS Publishers, Amsterdam, Pageone Publishing (Asian Pub.), ISBN 978-981-245-528-4, 2010.
A.Agkathidis; "Modular Structures in Design and Architecture",BIS Publishers, Amsterdam, Pageone Publishing (Asian Pub.), ISBN 978-981-245-853-7, 2009.
J.Lim,"Bio-Structural Analogues in Architecture",BIS Publishers, Amsterdam, Pageone Publishing (Asian Pub.), ISBN 978-981-245-779-0, 2009.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
"Föyün - Dönem boyunca kullanılacak malzemelerin anlatılması.
Çalıştay 1: Tortu
Uygulama 1: Strüktür (Bireysel)
Teorik anlatım ve stüdyo uygulamaları.
2. Hafta
"U1| Belirlenen mobilyanın analizi
-parçalar nasıl bütün olur?"
Stüdyo uygulamaları.
3. Hafta
"U1|Analizlerinin tartışılması
Birleşim detayları üzerinden yeni detay tasarımı
Stüdyo uygulamaları.
4. Hafta
"Uygulama 1 Teslimi
Uygulama 2: Sirkülasyon (Bireysel)
-ilk araştırmalar"
Değerlendirme.
5. Hafta
U2| Çalışmaların ilerletilmesi
Stüdyo uygulamaları.
6. Hafta
"Uygulama 2 Teslimi
DEĞERLENDİRME"
Değerlendirme.
7. Hafta
"Uygulama 3: Final Uygulaması
Çalıştay 2. Keşif
Bellek Haritaları
Teorik anlatım ve alan gezisi
8. Hafta
Ramazan Bayramı
-
9. Hafta
U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları.
10. Hafta
U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları.
11. Hafta
U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları.
12. Hafta
U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları.
13. Hafta
U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları.
14. Hafta
U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi
Stüdyo uygulamaları.
15. Hafta
Final Teslimi.
Final Teslimi.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
2
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Doğal ve yapay çevre verilerinin yaratıldığı mimari kurgulama proje çalışmaları
ÖÇ-2
Doğal çevre bilincine sahip düzenleme ve yaratıcı kurgulama tekniklerinin kullanıldığı çevresel ölçekte plan çalışmaları
ÖÇ-3
Mimari kurgulamaları ifade eden eskiz çalışmaları
ÖÇ-4
Tarihi ve doğal çevrede mimari görme bilincine dayalı eskiz çalışmaları
ÖÇ-5
Mimari Çevre oluşumu maket ve modelleme çalışmaları
ÖÇ-6
Mimari anlatımda etkili sergileme ve sunum çalışmaları
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.