Öğrencilerin iç mimarlık bağlamında akustik ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi sahibi olabilmeleri beklenmektedir. Mimari projede akustik sorunları tanımlayabilme ve olumsuz akustik olayların(yankı,odaklanma,duran dalga vb) önlenmesi konusunda tasarım önerisi geliştirebilme, fiziksel çevre kontrolü alt sistemleriyle bütünleşik tasarım yapabilme yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin derse devamı, akustik projesi uygulamasına katılması ve projeyi teslim etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Rana Kutlu, Doç. Dr. Filiz Akşit
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
AKUSTİK A ŞUBESİ SALI 09:00-12:00 ZD4
AKUSTİK B ŞUBESİ ÇARŞAMBA 13:00 16:00 4B-0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 9:00-10:00, 1G07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Malzeme-yüzey özelliklerini dikkate alarak, verilen hacim için akustik sorunlarını çözümleyebilecek proje önerisi geliştirebilme
Bilgisayar Destekli Çizim Programlarını Kullanabilme
Temel Kaynaklar
-
Egan,D Concepts in Architectural Acoustics, New York: McGraw Hill Book Company, 1995.
Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.
Demirkale, S. Çevre ve Yapı Akustiği,Birsen Yayınevi:İstanbul,2007.
Mehta,M., Architectural Acoustics; Principles and Design, Prentice Hall Inc., Colombus,Ohio, 1999.
Everest, A. F., The Master Handbook of Acoustics, McGraw-Hill, New York, 1994.
Long, M., Architectural Acoustics, Elsevier Academic Press, Amsterdam, 2006.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Akustik kavramının tanıtılması, mimari akustik konusuna giriş
Bilgisayar sunumu, konu anlatımı
2. Hafta
Eko, sesin odaklanması, bozulma olayı, ses gölgeleri,Ses ile ilgili büyüklüklerin tanıtılması, İşitsel konfor,
Gürültü kontrolü, Malzeme ve Uygulama örnekleri
Bilgisayar sunumu, konu anlatımı
3. Hafta
Gürültü kontrolü, Malzeme ve Uygulama örnekleri
Bilgisayar sunumu, konu anlatımı
4. Hafta
Gürültü Analizleri Uygulama Çalışması
Uygulama, örnek sunumlar
5. Hafta
Gürültü Analizleri Uygulama Çalışması
Uygulama, örnek sunumlar
6. Hafta
Kapalı mekanlarda ses hareketleri (sesin yayılması,
yutulma ve kırılması, çınlama ve benzeri)
Bilgisayar sunumu, konu anlatımı
7. Hafta
Kapalı mekanlarda ses hareketleri (sesin yayılması,
yutulma ve kırılması, çınlama ve benzeri)
Bilgisayar sunumu, konu anlatımı
8. Hafta
RESMİ TATİL
RESMİ TATİL
9. Hafta
VİZE
SINAV
10. Hafta
Uygulama örnekleri üzerinden hacim akustiği,malzeme özelliklerinin anlatılması, Akustik Uygulama konusunun tanıtılması
Bilgisayar sunumu, konu anlatımı
11. Hafta
Hacim Akustiği Analizi
Uygulama, örnek sunumlar
12. Hafta
Hacim Akustiği Analizi,
Uygulama, örnek sunumlar
13. Hafta
Hacim Akustiği Analizi
Uygulama, örnek sunumlar
14. Hafta
Hacim Akustiği Analizi
Uygulama, örnek sunumlar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Projeler
2
40
Final
1
40
ÖÇ-1
Akustik ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi sahibi olabilme,
ÖÇ-2
Mimari akustik disiplini içerisinde ses kontrolü tasarımının tanıtılması
ÖÇ-3
Mimari projede akustik sorunları tanımlayabilme ve olumsuz akustik olayların(yankı,odaklanma,duran dalga vb)
ÖÇ-4
Salon akustiği tasarım ilkelerinin tanıtılması
ÖÇ-5
Salon akustiğinde nesnel ve öznel parametreler için gerekli tasarım ölçütlerinin tanıtılması
ÖÇ-6
Fiziksel çevre kontrolü alt sistemlerinden bir tanesi olarak, diğer sistemlerle bütünleşik tasarım yapabilme yeteneği kazanır
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.