Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KONUT TASARIMI VE ÜRETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0959 KONUT TASARIMI VE ÜRETİMİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, barınma, konut ve ev kavramlarını tartışmaya açmak, konut tasarım ve üretim yöntemlerini hem tarihsel süreçteki gelişimini hem de gelecek ön görülerini analiz etmek, mimarların konut tasarım yaklaşımlarını incelemek ve gelecek konut beklentileri için tasarım önerileri geliştirmektir.  
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Araştırma, Anlatım, Sorgulama, Sunum ve Güncel Tasarım Yaklaşımları
Temel Kaynaklar Dosya 41, Ev, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, 2018

Hazel Easthope, ‘A place called home’, Housing, Theory and Society, 21(3), (2004): 128-138;

Adams, Catherine A. «Teachers Building Dwelling Thinking with Slideware.» IndoPacific Journal of Phenomenology 10.1 (2010): 1-12.

Kuban, Doğan. Türk “Hayat” lı Evi. İstanbul.: Eren Yayıncılık, 1995.

Seagert, Susan. "The Role of Housing in the Experience of Dwelling." Altman, Irwin and Carol M. Werner. Home Environments: Human Behaviour and Environment. New York and London: Plenum Press, 1985. 287-310.

Yürekli, Hülya ve Ferhan Yürekli. Türk Evi: Gözlemler ve Yorumlar. İstanbul: YEM Yayınları, 2007.

Hayward, G. (1975). “Home as an Environmental and Psychological Concept”, Landscape. 20(1), 2-9.

Kim Dovey, ‘Home and Homelessness’, Home Environments,der. I. Altman ve C. M. Werner, (Londra: Plenum Press, 1985): 34.

Talu, Nilüfer, Bir Arzu Nesnesi Olarak Ev, Artun, N. A. ve Ojalvo, R., (der.) Arzu Mimarlığı, Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek,  İstanbul: İletişim Yayınları, 2012

Artun, N. A., Mimarlık Nesnesi ve Başka Nesneler, Artun, N. A. ve Ojalvo, R., (der.) Arzu Mimarlığı, Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek,  İstanbul: İletişim Yayınları, 2012
Diğer Kaynaklar -Gür, Şengül Öymen. Doğu Karadeniz Örneğinde Konut Kültürü. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2000.

Wright, Frank Lloyd. «Genç Mimarlık.» Conrads, Ulrich. 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar. Çev. Yavuz Sevinç. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 1991. 106-107.

Melikoğlu Eke, A.S. Adıgüzel Özbek, D., Altıntaş, M. ve Sav, S. (2017). “Konuta “iç”ten bakmak: [?]+1 Toprak Atölyenin Ardından”, Yapı Dergisi, 425, 82-86.

Perec, G. (2017). Mekan Feşmekan. İstanbul: Everest Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması Anlatım
2. Hafta Barınma, konut ve ev kavramları Anlatım
3. Hafta Konut tasarım ve üretim yaklaşımlarının tarihsel süreçte gelişimi Anlatım
4. Hafta Konut tasarım ve üretiminde çevre, toplum, kültür, gündelik hayat ve yaşam biçimlerinin etkisi Anlatım
5. Hafta Mimarların konut tasarım ve üretim yaklaşımları Anlatım
6. Hafta Mimarların konut tasarım ve üretim yaklaşımları Anlatım
7. Hafta Konut tasarımında güncel yaklaşımlar Anlatım- Okuma-Tartışma
8. Hafta Geleceğe yönelik konut tasarım ön görülerinin araştırılması Anlatım- Okuma-Tartışma
9. Hafta Geleceğe yönelik konut tasarım ön görülerinin araştırılması Anlatım- Okuma-Tartışma
10. Hafta Konut tasarım önerisinin geliştirilmesi Tasarım-Tartışma
11. Hafta Konut tasarım önerisinin geliştirilmesi Tasarım-Tartışma
12. Hafta Konut tasarım önerisinin geliştirilmesi Tasarım-Tartışma
13. Hafta Konut tasarım önerisinin geliştirilmesi Tasarım-Tartışma
14. Hafta Final: Konut tasarım önerisinin geliştirilmesi Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 30


ÖÇ-1I. Konut ve ev kavramları hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2II. Konut tasarım ve üretiminde etkin olan, çevre, toplum, kültür ve yaşam biçimleri hakkında bilgi edinme ve analiz etme
ÖÇ-3III. Konut tasarım ve üretim yaklaşımlarının tarihsel, toplumsal ve politik bağlamlarını öğrenme
ÖÇ-4IV. Konut tasarım ve üretiminin tarihsel süreci hakkında bilgi edinme
ÖÇ-5V. Geleceğe yönelik konut tasarım, üretim yaklaşımları ve araştırmaları geliştirme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5