Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TASARIM KÜLTÜRÜ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0961 TASARIM KÜLTÜRÜ 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğrencilerin, tasarım kültürüne dair temel tarihsel bilgilerine sahip olarak, tasarım odaklı disiplinler ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama ve yorumlayabilme becerisini elde etmesini ve dolayısıyla içinde bulunduğumuz zamanın toplumsal ve kültürel birikiminin değerlendirilmesini sağlamaktır. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meltem Çetinel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar Tunalı İsmail. Tasarım Felsefesine Giriş, İstanbul, Yem Yayını, 2002.

Raizman, David. History of Modern Design. New Jersey: Pearson Publishing, 2010.

Diğer Kaynaklar Adorno Theodor W. Kültür endüstrisi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007.  

Artun, Ali, and Esra Aliçavuşoğlu. Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı; Türkiye'de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi ve Bauhaus. İstanbul: İletişim Yayınları, 2009.

Artun, Ali, and Kaya Özsezgin. Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim yayınları, 2011.

Artun, Ali. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi: Estetik Modernizmin Tasfiyesi. İletisim Yayınları, 2012. 

Banham, Reyner. Theory and Design in the First Machine Age. Cambridge, Mass: MIT Press, 1983.

Barnard Malcolm. Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara, Ütopya Yayınevi, 2002.

Eiseman, Leatrice, and Keith Recker. Pantone's History of Color in the Twentieth Century. San Francisco: Chronicle Books, 2011.

Fiske John. Popüler Kültürü Anlamak. Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları/ Ark., 1999. 

Heskett, John. Design: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2005.

Özer, Bülent. Kültür, Sanat, Mimarlık, Yapı Yayın, İstanbul, 2009

Read, Herbert E. Sanat ve endüstri. İstanbul: İTÜ Matbaası. (Eserin orijinali 1952'de yayımlandı), 1993.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması, Tasarım kavramı nedir? Anlatım ve Görsel Sunum
2. Hafta Tasarım kavramı ve disiplinler arası karakteri Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
3. Hafta Sanat teorileri ve tasarım Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
4. Hafta Erken Modern Dönemi: Gelenek ve Yenilik Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
5. Hafta Modern Dönem: Görüntüden İmgeye Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
6. Hafta Modern Dönem: Tüketim Kültürüne Doğru Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
7. Hafta Modern Dönem: Sanat ve Tasarımda Katılımcılık Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
8. Hafta Modern Dönem: Eşitlikten Çoğulculuğa Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
9. Hafta Modern Dönem: Uzay Çağı Estetiği Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
10. Hafta Öğrenci sunumları (Ara sınav) Öğrenci Sunumları
11. Hafta Post Modern Dönem: Bireyselcilik Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
12. Hafta Post Modern Dönem: Tasarım ve Teknoloji Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
13. Hafta Genel Değerlendirme: Tasarım disiplinin diğer disiplinler ile olan ilişkisi Tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme: Tasarım disiplinin diğer disiplinler ile olan ilişkisi Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Final 1 40


ÖÇ-1Tasarım disiplinin tarihsel süreci hakkında farklı ölçek ve alanlarda bilgi edinir.
ÖÇ-2Tasarım kültürü ve diğer disiplinler ile arasında bulunan ilişkiyi anlama ve yorumlama becerisine sahip olur.
ÖÇ-3Tasarım süreçleri ile sosyal, kültürel, ekonomik ve politik şartlar arasında ilişki kurma konusunda kendini geliştirir.
ÖÇ-4Aldığı tarihsel bilgi sayesinde geçmiş, bugün ve gelecek arasında ilişki kurma ve bu ilişkiler üzerinden yorumlama kabiliyetini geliştirir.
ÖÇ-5Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.
ÖÇ-6Analiz ve yorumlama kabiliyetini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6