Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇEVRE TOPOĞRAFYASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0922 ÇEVRE TOPOĞRAFYASI 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Çevre sistemlerinin Kavranması, Kentsel Yerleşmeler ve Yaşam, Çevre sistemleri tanıtılır, Kentsel mekan tasarım parametreleri verilerek kentsel yerleşmelere ilişkin analiz ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi  hedeflenmektedir.
 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Merve Güleryüz Çohadar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi- 9.00-11.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Online
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Konu açıklamaları, analiz uygulama örnekleri ve sunumları

 
Temel Kaynaklar Baljon L, Designing Prks, Architectura& Natura Press, 1997
Carr, S. Francis, m., Rivlin L.G., Stone A. M., Public Space, Cambridge University Pres, 1992
Keleş, R., Kentleşme ve Konut Politikası, Ankara, 1984
Kuban ,D., İstanbul Bir Kent Tarihi: Bizantion, Konstantinopolis, Çev Rona, Z., Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul ,1996

Kuntay, O., Planlama Aracı Olarak Fiziksel Erişebilirlik ve Çekim Gücü, Şehircilik Enstitüsü Dergisi, İ.T.Ü. ,1976
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Çevrenin ve Topoğrafya Kavramlarının Tanımı, Önemi Anlatım
2. Hafta Çevrenin Öğeleri, Çevre Sistemlerinin Kavranması Anlatım
3. Hafta Çevre Sistemlerinin Kavranması, Kentsel Yerleşmeler ve Yaşam Anlatım
4. Hafta Kentsel Mekan Tasarım Parametreleri ve Kent İmgesini Oluşturan Unsurlar Anlatım
5. Hafta Topoğrafik Yapının Kentleşmeye Etkileri, Doğal Çevre Verilerinin Belirlenmesi Anlatım
6. Hafta Doğal Çevre Verilerinin Belirlenmesi, Çevrenin Biçimlenişi, Topoğrafyanın Kullanımı, Manzara Anlatım
7. Hafta Geleneksel Yerleşmeler ve Mimarlık Örnekleri Anlatım
8. Hafta Kentsel Yerleşmeler ve Mimarlık Örnekleri Anlatım
9. Hafta (Vize)Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
10. Hafta Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
11. Hafta Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
12. Hafta Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
13. Hafta Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
14. Hafta Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
15. Hafta Kentsel Yerleşmeler Üzerine Öğrenci Sunumları Sunum-Anlatım
16. Hafta Teslime Yönelik Görüşme Sınav, Çalışma teslimi
17. Hafta Final Sınav, Çalışma teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme
ÖÇ-2Evrensel tasarım anlayışı ile fiziksel engelliler, yaşlılar ve çocuklar içinde uygun tasarım ve uygulamalar yapabilme
ÖÇ-3Temel tasarım bilgi ve becerilerini öğrenerek, küresel ölçekte ekolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel birleşenleri içeren tasarımlar yapabilme
ÖÇ-4Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-5Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5