Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0962 8 ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, 19yy’dan günümüze kadar yeniçağ bileşenler ile birlikte değişen sanatsal ve kültürel akımların birbirleri ile olan etkileşimini ve tarihsel süreçteki gelişimini analiz etmek, kendi döneminin sembol sanatçılarını ve onların yaklaşımlarını incelemek ve döneme bağlı temel parametreleri irdelemektir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yasemin Tuzlu Erol
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-11:45 4B 08 10
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 10:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma -Sunum -Anlatım- Tasarım
Temel Kaynaklar

·         Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınevi,2015

·         A.Yıldıran, Görsel İletişimde Gösterge ve Simge/ Görüntü Göstergebilimi üzerine bir çözümleme örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 1986.

·         Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics, Mc Graw Hill Book Company, London, 1966.

·         Roland Barthes, Göstergebilim İlkeleri, Kültür Bakanlığı,1979.

·         İsmail Tunalı, Tasarınm Felsefesine Giriş, Yapı Yayın, İstanbul, 2004.

·          İsmail Tunalı, Felsefenin Işığında Modern Resim,rh+yay, 2003

Diğer Kaynaklar

·         Susie Hodge, Dakikalar İçinde Sanat, Kronik kitap, 2022

·         Penny Sparke, A Century of Design- Design Pioneers of the 20th Century, M.Beazly, London, 1998.  

·         Sezer Tansuğ, Resim Sanatının Tarihi, Remzi, 2011  

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması Anlatım
2. Hafta Modern Sanat ve Tasarımın doğuşu ve gelişimi Anlatım- Tartışma
3. Hafta Empresyonizm ve Ekspresyonizm Akımı Anlatım- Tartışma
4. Hafta Fovizm (Yırtıcılık) ve Kübizm Akımı Anlatım- Tartışma
5. Hafta Fütürizm, Dadaizm ve Sürrealizm Akımı Anlatım- Tartışma
6. Hafta Konstrüktivizm, Pop Art, Soyut Dışavurumculuk Akımı Anlatım- Tartışma
7. Hafta Ara sınav Poster Kritikleri Anlatım- Tartışma
8. Hafta RAMAZAN BAYRAM TATİLİ
9. Hafta ARA SINAV TESLİM ( POSTER SUNUMU) Ölçme –Değerlendirme
10. Hafta TEKNİK GEZİ (SANAT GALERİSİ GEZİSİ) Teknik gezi
11. Hafta Verilen konu özelinde seçilen akıma yönelik tasarım araştırma Tasarım-Tartışma
12. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi, Kritik verilmesi Tasarım-Tartışma
13. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi, Kritik verilmesi Tasarım-Tartışma
14. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi, Kritik verilmesi Tasarım-Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14