Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEMEL TASARIM VE MEKAN

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0936 TEMEL TASARIM VE MEKAN 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencinin tasarım konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamak, tasarım ilke ve elemanlarını mekan oluşturma bağlamında öğretmek ve yaratıcı yeteneğin arttırılması konusunda uygulamalar yapmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Gülay USTA
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar * Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası

* Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi

* Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara

* Güngör, H., 1987, Temel Tasarım ( Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul

 
Diğer Kaynaklar * Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul

* Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row.

* Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları.

* De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi.

* Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları.

* Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi.

* Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi,

* Graves, M.,1951, The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company inc., Newyork
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Temel tasarımla ilgili kavramların açıklanması, tasarım- tasarlama- yaratıcılık Anlatım, tartışma
2. Hafta Tasarım elemanlarından nokta – çizgi- yön konuları Anlatım, uygulama
3. Hafta Ölçü, biçim, oran aralık konularının işlenmesi Anlatım, uygulama
4. Hafta Tasarım elemanlarından doku konusunun işlenmesi, iç mekanda doku. Anlatım, uygulama
5. Hafta İç mekanda renk, sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri. Anlatım, uygulama
6. Hafta Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik sağlama yolları-simetri Anlatım, uygulama
7. Hafta Tasarım ilkelerinden tekrar konusunun işlenmesi ,iç mekanda tekrar Anlatım, uygulama
8. Hafta Tasarım ilkelerinden armoni- kontrast konuları Anlatım, uygulama
9. Hafta Tasarım ilkelerinden koram konusu Anlatım, uygulama
10. Hafta Tasarım ilkelerinden birlik- denge – egemenlik konuları Anlatım, uygulama
11. Hafta Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
12. Hafta Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
13. Hafta Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
14. Hafta Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 10 30
Final 1 40


ÖÇ-1Tasarım sürecini, aşamalarını öğrenme ve deneyimleyebilme
ÖÇ-2Temel tasarım kavramları ve prensipleri konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3Temel tasarım ve Gestalt algı kuramlarını kütle, mekan, yüzey üzerinde kullanmayı ve yorumlamayı öğrenme
ÖÇ-4Soyut düşünceleri, kavramları somut organizasyonlara-modellere dönüştürme
ÖÇ-5Ders kapsamında öğrenilen kuramsal bilgiyi kendi projelerinde yorumlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5