Ürün tasarımı yöntemlerini, tasarım sürecini, tasarım trendlerini, malzemelerini ve kullanılan elemanları ele alarak kuramsal ve uygulamalı çalışmalar amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
derse devam zorunluluğu vardır
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Tolga Erdem
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09.00 - 11.45, 4B/ 11 13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09.00 - 11.45, 4B/ 11 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-anlatım, demonstrasyon
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
tasarım kavramına genel bakış
sözlü anlatım
2. Hafta
bir ürünün tasarım süreçlerinin örneklerle anlatılması
sözlü anlatım
3. Hafta
bir ürünün tasarımında kullanılabilecek tasarım tekniklerin anlatılması
sözlü anlatım
4. Hafta
bir ürünün tasarımında kullanılabilecek tasarım tekniklerin anlatılması
sözlü anlatım
5. Hafta
ergonomi, ürün-insan ilişkisi gibi tasarım kavramlarının anlatılması
sözlü anlatım
6. Hafta
ürün tasarımında kullanılabilecek malzemelerin örneklerle anlatılması
sözlü anlatım
7. Hafta
eskiz çalışması
uygulama
8. Hafta
ara sınav
9. Hafta
eskiz çalışmasının projeye dönüştürülmesi
uygulama
10. Hafta
1/20 ölçekte gerekli görünüş ve kesitler ile projenin geliştirlmesi
uygulama
11. Hafta
1/20 ölçekte gerekli görünüş ve kesitler ile projenin geliştirlmesi
uygulama
12. Hafta
1/20 ölçekte gerekli görünüş ve kesitler ile projenin geliştirlmesi
uygulama
13. Hafta
1/10, 1/5 ve 1/1 ölçeklerde gerekli bağlantı ve üretim detaylarının çözümü
uygulama
14. Hafta
1/10, 1/5 ve 1/1 ölçeklerde gerekli bağlantı ve üretim detaylarının çözümü
uygulama
15. Hafta
final sınavı
final sınavı
16. Hafta
final sınavı
final sınavı
17. Hafta
final sınavı
final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
45
ÖÇ-1
Elde edilen bilgiler doğrultusunda öğrenim sırasında ve sonrasında beklenen seviyede tasarımlar yaratabilmek
ÖÇ-2
Özgün, doğru tasarımlar yaratabilecek yetenek ve alışkanlıklara sahip olmak
ÖÇ-3
Tasarım aşamasında ortaya çıkan engelleri tanımlayıp çözebilmek.
ÖÇ-4
Doğru uygulamalar ortaya koyabilmek için gerekli araştırmaları ve sentezleri yapabilmek
ÖÇ-5
Fikirleri somut şekile dönüştürerek tasarım, proje, uygulama kavramlarında göstermek yeteneğinin elde edilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.