Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIK PROJE IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0412 4 İÇ MİMARLIK PROJE IV 2/6/0 Z TÜRKÇE 9
Dersin Amacı
Bu düzeydeki proje çalışmasında küçük ölçekteki iç mekan tasarımı teknik ve estetik beraberliğiyle işlenmektedir. Verilen proje konusuyla ilgili insan-çevre ilişkiler (fiziksel çevre bileşenleri, psikolojik çevre), normlar tasarım değişkenleriyle birlikte ele alınmaktadır.  Bilgisayar destekli tasarım ile proje konusu geliştirilmektedir.
Ön Koşullar İÇM 0311 Proje III
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin İÇM 0311 Proje III dersinden geçer not almaları ön koşuldur. Öğrencilerin sınıf içi uygulamalara, eskiz sınavlarına katılmaları ve derse devam etmeleri gerekmektedir. Derse %80 devam zorunluluğu vardır.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Gülay Usta, Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek, Öğr. Gör. Dr. Handan Güzelci, Öğr. Gör. Ozan Yılmaz, Öğr. Gör. Yasemin Tuzlu Erol, Öğr. Gör. M. Hakan Yılmazer, Öğr. Gör. Selma Çiğdem
Asistanlar Arş. Gör. Ayşe Nesligül Çevik
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13:00-16:45 Cuma 09:00-12:45 , MTS 2-3
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr. Gülay Usta- Cuma 14.00-15.00 Arş. Gör. Ayşe Nesligül Çevik- Salı 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje dersi atölye çalışması şeklinde sürdürülmektedir.  Her hafta projenin ilerleyiş biçimine bağlı olarak teorik anlatımlar-görsel sunumlarla bilgi aktarımları sağlanmaktadır. Öğrenciler proje konusunu sınıf içindeki çalışmaları ile geliştirmektedir
Projeyi geliştirmeye yönelik olarak yapılan eskiz ve maket çalışmaları dersin devam notunda ve yıl içi performans değerlendirmesi için gereklidir.
 
Anlatım,çizim,bilgisayar destekli tasarım,maket çalışmaları ile verilen proje konusu geliştirilmektedir.
 
Temel Kaynaklar Designing Interiors, Kimler and Kimler, Foth Worth:Hardcourt Brace Jovanovich College Publishers, 1992.
Interior Design, Pile, J. New York:Harry N.Abrams Inc. Publishers, 1995.
Interior Design, Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1987
Diğer Kaynaklar Öğrenciler proje konusunu geliştirmeye ulusal/uluslar arası sergi ve yarışmalara yönlendirilmektedir. Tasarım ve mimarlık/iç mimarlık konusundaki dergiler incelenmekte, tasarım örnekleri üzerinden mekan okumaları yapılmaktadır.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Projenin içeriğinin sunumu Anahtar kavramlar ve çalışma alanı seçimi üzerine araştırmaların yapılması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
2. Hafta Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
3. Hafta Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
4. Hafta Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
5. Hafta I JÜRİ: Alan ve konuya ilişkin analizler, çözümlemeler | değerlendirme Ara Jüri I
6. Hafta Öğrencilerin bireysel çalışmaları, konsept geliştirme, senaryo oluşturma Cumhuriyet Bayramı Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
7. Hafta Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
8. Hafta ARA SINAV HAFTASI ARA SINAV HAFTASI
9. Hafta Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
10. Hafta Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
11. Hafta Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
12. Hafta II JÜRİ: Projenin senaryosunu ve mekânsal kurgusunu anlatan görselleştirmeler/ Mekân Tasarımı 1/50, Donatı-Mekân Detayları 1/20, Sistem Detayları, Perspektifler, Malzeme kararları Ara Jüri II
13. Hafta Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
14. Hafta Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
15. Hafta Final teslim Final teslim
16. Hafta Final teslim Final teslim
17. Hafta Final teslim Final teslim
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 40
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Kuramsal ve kavramsal düşünerek tasarım problemlerini anlamak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-2İç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları grafik anlatım dili ve sunum teknikleriyle ifade edebilme
ÖÇ-3İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler yapabilme
ÖÇ-4Renk ve doku uyumuna, görsel konfor ilkelerine dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-5 İç mekandaki mobilya ve donatı elemanlarını seçerek uygun kompozisyonda bir araya getirebilme
ÖÇ-6İç duvar, döşeme, tavan ve düşey sirkülasyon sistemleri geliştirebilme
ÖÇ-7İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ-8Bilgisayar destekli tasarım ile proje konusunu geliştirebilme yeteneğini kazanır
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7              
ÖÇ 8