"Bilgi çağı" ya da "dijital çağ" teknolojik yenilikleri ve dijitalleşmeyi beraberinde getirmiş, bu süreç uygulama geliştirme endüstrisini daha etkin kılmış dolayısıyla “Uygulama Tasarımı” kavramı önem kazanmıştır. Ders içeriği ile bu kavramın öneminin anlatılması, uygulamaların tanıtılması, kullanıcıların katılımını sağlayan stratejilerin geliştirilmesi hakkında gerekli temel bilgilerin aktarılması ve farkındalık yaratılması amaçlanmaktadır..
Ön Koşullar
-----
Eş Koşullar
------
Özel Koşullar
------
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Berna Kutsal Özer
Asistanlar
------
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 12:00-14:50
İncirli Yerleşkesi İncirli 1. Kat A Kor. Amfi 1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 15.00 - 16.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, uygulama örnekleri ile tartışma
Temel Kaynaklar
-A'dan Z'ye Pazarlama, P. Kotler, Medicat, İstanbul, 2019
-Pazarlama 4.0, P. Kotler, 2018.
-Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (online)Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım,
Simon Kingsnorth 2018, Nobel Yayıncılık
Dijital Yönetim Pazarlama Medya, Hande Ayhan Gökçek, Nobel, 2021.
Diğer Kaynaklar
-Çeşitli akademik yayınlar, makaleler, sektörel dergi ve yayınlar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama, yenilikçi pazarlama, dijital pazarlamaya giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Gerilla pazarlama ve gerilla pazarlama türleri
Gerilla pazarlama örnekleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Dijital pazarlama stratejileri.
Dijital pazarlamanın avantaj ve dezavantajları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dijital pazarlama kanalları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dijital pazarlama kanallarının karşılaştırması ve
uygulamaları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Pazarlama ve reklam için en çok kullanılan uygulamalar
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Vize
8. Hafta
Evrensel Uygulama Kampanyaları
Sözlü anlatım
9. Hafta
Google Reklam Modelleri ve Yeniden Pazarlama
Sözlü anlatım
10. Hafta
Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Artırılmış Gerçeklik ve Yenilikçi Pazarlama
Sözlü anlatım
12. Hafta
Artırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Pazarlama İnnovasyonu ve Uygulamaları
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
İletişim teknolojilerindeki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Uygulama Tasarımı kavramını tanımlamak ve önemini anlamak
ÖÇ-3
Pazarlamadaki yenilikleri ve uygulamaları örnekleri ile kavramak
ÖÇ-4
Dijitalleşme ile gelişen tüketici beklentilerini anlamak ve çözüm bulmak
ÖÇ-5
Sosyal medyanın dijital pazarlamadaki stratejilerini ve etkilerini kavramak
ÖÇ-6
Dijital pazarlama kanalları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7
Pazarlama inovasyonu ve uygulamalarını öğrenmek
ÖÇ-8
Uygulama platformlarını tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak