Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Medya ve Popüler Kültür

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0019 Medya ve Popüler Kültür 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı

Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir

Ön Koşullar x
Eş Koşullar x
Özel Koşullar x
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi.Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 16:00-17:50 İncirli Yerleşkesi 2B05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 11:00-12:00, İncirli Yerleşkesi 4B03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, 
- Tartışma, 
- Sunum, 
 
Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Globelleşme, Popüler Kültür ve Medya - Erol Mutlu, Ütopya Yayınevi

- Medya ve Popüler Kültür, Ekmel Geçer, Metamorfoz Yayıncılık 

- Popüler Kültür ve İletişim, Korkmaz Alemdar-Korkmaz Erdoğan, Ümit Yayıncılık

- Medyada Güncel Kavramlar, Kolektif, Nobel Akademik Yayıncılık

- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP Yayıncılık

- Bana Yalan Söylediler, Seth Stephens-Davidowitz, Koç Üniversitesi Yayınları

- İknanın Psikolojisi, Robert Cialdini, Mediacat Yayıncılık - Pazarlama Dizisi

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve Giriş Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
2. Hafta Kültür Kavramı Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
3. Hafta Dijital Kültür Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
4. Hafta Medya Okuryazarlığı Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
5. Hafta Medya Okuryazarlığına Yönelik Teorik Yaklaşımlar Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
6. Hafta Popüler Kültür Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
7. Hafta Vize Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
8. Hafta Eleştirel Düşünme ve Analiz
9. Hafta Ağ Toplumu Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
10. Hafta Ağ Toplumu ve Gözetleme Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
11. Hafta Şöhret Kültürü ve Medya Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
12. Hafta Şöhret Kültürü ve Medya Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
13. Hafta Advergame Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
14. Hafta Genel Tekrar ve Değerlendirme Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Medya ve popüler kültür ile ilgili kavramları anlamak
ÖÇ-2İletişim teorileri perspektifinden popüler kültürü anlamak ve analiz etmek
ÖÇ-3Pazarlama iletişimi perspektifinden popüler kültürü anlamak ve kullanabilmek
ÖÇ-4Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve bu becerileri medya içeriklerine uygulayabilmek
ÖÇ-5Transmedya ve dijital kültür gibi yeni kavramları tanımak
ÖÇ-6Geleceğin medya ortamı hakkında öngörülerde bulunabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6