Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Medya Planlama ve Satın Alma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0025 Dijital Medya Planlama ve Satın Alma 1/1/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Mecraların hedef kitle üzerinde en doğru kombinasyonda kullanılabilmesi için gerekli olan temel bilgiler ve yöntemler gösterilerek, medya planlaması kavramının açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Merve Üstündağ Eralp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13:00-15:45 - 5A05
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacı ve içeriği hakkında genel bilgi, tanışma Sözlü Anlatım
2. Hafta Medya planlamasına giriş, temel pazarlama bilgisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta Durum analizi, pazarlama hedefleri, pazarlama stratejisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta Pazarlama karmasının medya planlamasındaki rolü Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta Medya planlamasının amaçları Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta Medya mesajlarının özellikleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta Medya planlaması ve reklam ilişkisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta Medya planlamasının aşamaları - Rekabet Analizi-Hedef Kitle Analizi Sözlü Anlatım, Örnekleme
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Medya planlamasının aşamaları: Reklamın bölgeselliği, reklamın zamanlaması Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta Medya planlamasının aşamaları: Reklam kampanyasının uzunluğu, zamanlama stratejileri Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta Medya planlamasının aşamaları: Mecra seçimi, mecraların özellikleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta Bütçelendirme, plan değerlendirme, medya planlamasında revizyon Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta Medya planlama örnekleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Medya planlama ile ilgili kavramlar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
ÖÇ-2Bir ürün veya hizmet için detaylı medya planlama çalışması yapabilmek
ÖÇ-3Farklı mecraları kıyaslayarak stratejiler geliştirebilmek
ÖÇ-4Kampanya mesajını doğru hedef kitle ile doğru mecrada doğru zamanda iletebilme becerisini kazanabilmek
ÖÇ-5Medya planlama çalışmalarının ölçüm, değerlendirme ve raporlamasını yaparak yeni stratejiler geliştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5