Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Online İtibar Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0032 Online İtibar Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
İtibar, imaj, algı  kavramlarının kurumlar açısından önemini belirtmek. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin, kurumların itibarları açısından işleyişini anlamak. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 09:00-10:45 2A10
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 09:00-10:45 2A10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Tartışma, örnekleme
Temel Kaynaklar -- Reputation Management, Sabrina Helm, Kerstin Liehr Gobbers, Christopher Storck

- Kurumsal İletişim, Joep Cornelissen

- Kurumsal İtibar Yönetimi, Seda Kayapalı Yıldırım

- Halkla İlişkiler nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu

Diğer Kaynaklar  
-Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; İtibar Kavramı... Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
2. Hafta Günümüz Rekabet Ortamında Kurumsal İtibar Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
3. Hafta Kurum Kimliği ve Unsurları Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
4. Hafta İtibar Yönetimi ve Süreci Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
5. Hafta Yeni Medya Ortamında İtibar Yönetimi Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
6. Hafta Değişen Tüketici Profili ve İtibar Yönetimi Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
7. Hafta Vize Sınav
8. Hafta Online İtibar Yönetiminde Yer Alan Unsurlar Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
9. Hafta Online İtibar Yönetiminde Planlama Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
10. Hafta Online İtibar Yönetimi Araçları I Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
11. Hafta Online İtibar Yönetimi Araçları II Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
12. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar İlişkisi Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
13. Hafta Online İtibar Yönetiminde Ölçümleme ve Analiz Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1İtibar yönetimi ile ilgili pratiklere hakim olmak
ÖÇ-2Dijital ortamda markaların online itibar yönetimi ile ilgili yapması gerekenleri sıralayabilmek
ÖÇ-3SEO ve online itibar yönetimi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3