Dersin amacı, iş fırsatları, değer yaratma, risk, pazarlama, yönetim, finans, hukuk, etik ve benzeri konuları kapsayarak girişimcilik kavramına ve uygulamalarına bir giriş sağlamaktır. Derste, yeni bir girişim fikrinin oluşturulmasından başlayarak, planlama, strateji geliştirme, uygulama ve büyüme gibi süreçlerin teori ve pratiği ele alınacak ve girişimlerde başarıya ya da başarısızlığa neden olan faktörler irdelenecektir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, yani geleceğin potansiyel sosyal, kurum içi veya bağımsız girişimcileri, başarı olasılıklarını arttıracak olan bilinçli kararları alırken ihtiyaç duyacakları temel bilgi ve donanımı elde etmiş olacaklardır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Adis Kürkyapıcı
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13:00-16:45, AK 1C-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatım, görsel sunumlar ve ödev çalışmaları şeklinde ilerleyecektir.
Temel Kaynaklar
· KOSGEB Girişimcilik El Kitabı. Ed: B. Zafer ERDOĞAN.
· Girişimcinin El kitabı. Harvard Business Review Publishing. Optimist Kitap
Diğer Kaynaklar
Girişimcilik “Örnek Olaylarla”. Ed: Şermin Şenturan. Beta Basım Yayın
· Orhan ÇAĞLAYAN. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Seçkin Yayıncılık
· Guy KAWASAKI. Girişimcinin El Kitabı 2.0. Mediacat Yayıncılık
· Guy KAWASAKI. Büyüleme. Mediacat Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilgilendirme ve Giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Girişimcilik ve Girişimci
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Girişimcilik Süreci ve Uygulanması
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Girişimcilik Süreci ve Uygulanması
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Hukuki Altyapı ve Etik Temeller
Sözlü Anlatım
6. Hafta
İşletmelerde Yönetim İşlevi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
İşletmelerde Muhasebe ve Finans İşlevi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Resmi Tatil (Ramazan Bayramı)
9. Hafta
Vize
10. Hafta
İşletmelerde Muhasebe ve Finans İşlevi (devam)
Sözlü Anlatım
11. Hafta
İşletmelerde Pazarlama İşlevi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
İş Planı Hazırlanması ve Sunumu
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Networking ve Büyüme Sureci
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Öğrenci Sunumlar, Genel Tekrar & Dönem Değerlendirmesi
Sözlü Anlatım, Sunum
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Girişimciliğin ekonominin gelişmesindeki yerini ve önemini bilir
ÖÇ-2
Girişimciliğin temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3
Yaratıcılık, inovasyon, risk alma gibi kavramları öğrenir, bu kavramların başarılı bir
girişim üzerinde nasıl çalıştığını açıklayabilir
ÖÇ-4
Uygulanabilir bir iş fikri geliştirebilir
ÖÇ-5
Bir iş planı ve modeli oluşturabilir
ÖÇ-6
Pazar araştırması, finans ve pazarlama planlaması, üretim ve yönetim planlaması gibi
iş planı bölümlerini öğrenir
ÖÇ-7
Operasyonel süreçlerde bir girişim için karşılaşılabilecek problemler ve fırsatların
neler olabileceği konusunda sezgilerini geliştirir.
ÖÇ-8
Başarılı girişimcilik hikayelerini değerlendirerek kendi girişimcilik potansiyelini
geliştirir
ÖÇ-9
Öğrenciler, kendi girişimleri için ulusal ve uluslararası fonlardan yararlanmayı
öğrenir.
ÖÇ-10
Girişimcilikte etik değerleri bilir ve bu doğrultuda hareket eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.