Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Girişimcilik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM0003 Girişimcilik 4/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Dersin amacı, iş fırsatları, değer yaratma, risk, pazarlama, yönetim, finans, hukuk, etik ve benzeri konuları kapsayarak girişimcilik kavramına ve uygulamalarına bir giriş sağlamaktır. Derste, yeni bir girişim fikrinin oluşturulmasından başlayarak, planlama, strateji geliştirme, uygulama ve büyüme gibi süreçlerin teori ve pratiği ele alınacak ve girişimlerde başarıya ya da başarısızlığa neden olan faktörler irdelenecektir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, yani geleceğin potansiyel sosyal, kurum içi veya bağımsız girişimcileri, başarı olasılıklarını arttıracak olan bilinçli kararları alırken ihtiyaç duyacakları temel bilgi ve donanımı elde etmiş olacaklardır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Adis Kürkyapıcı
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:00-16:45, AK 1C-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım, görsel sunumlar ve ödev çalışmaları şeklinde ilerleyecektir.
Temel Kaynaklar

·         KOSGEB Girişimcilik El Kitabı. Ed: B. Zafer ERDOĞAN.

·         Girişimcinin El kitabı. Harvard Business Review Publishing. Optimist Kitap

Diğer Kaynaklar  Girişimcilik “Örnek Olaylarla”. Ed: Şermin Şenturan. Beta Basım Yayın

·         Orhan ÇAĞLAYAN. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Seçkin Yayıncılık

·         Guy KAWASAKI. Girişimcinin El Kitabı 2.0. Mediacat Yayıncılık

·         Guy KAWASAKI. Büyüleme. Mediacat Yayıncılık

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilgilendirme ve Giriş Sözlü Anlatım
2. Hafta Girişimcilik ve Girişimci Sözlü Anlatım
3. Hafta Girişimcilik Süreci ve Uygulanması Sözlü Anlatım
4. Hafta Girişimcilik Süreci ve Uygulanması Sözlü Anlatım
5. Hafta Hukuki Altyapı ve Etik Temeller Sözlü Anlatım
6. Hafta İşletmelerde Yönetim İşlevi Sözlü Anlatım
7. Hafta İşletmelerde Muhasebe ve Finans İşlevi Sözlü Anlatım
8. Hafta Resmi Tatil (Ramazan Bayramı)
9. Hafta Vize
10. Hafta İşletmelerde Muhasebe ve Finans İşlevi (devam) Sözlü Anlatım
11. Hafta İşletmelerde Pazarlama İşlevi Sözlü Anlatım
12. Hafta İş Planı Hazırlanması ve Sunumu Sözlü Anlatım
13. Hafta Networking ve Büyüme Sureci Sözlü Anlatım
14. Hafta Öğrenci Sunumlar, Genel Tekrar & Dönem Değerlendirmesi Sözlü Anlatım, Sunum
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 40


ÖÇ-1Girişimciliğin ekonominin gelişmesindeki yerini ve önemini bilir
ÖÇ-2Girişimciliğin temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3Yaratıcılık, inovasyon, risk alma gibi kavramları öğrenir, bu kavramların başarılı bir girişim üzerinde nasıl çalıştığını açıklayabilir
ÖÇ-4Uygulanabilir bir iş fikri geliştirebilir
ÖÇ-5Bir iş planı ve modeli oluşturabilir
ÖÇ-6Pazar araştırması, finans ve pazarlama planlaması, üretim ve yönetim planlaması gibi iş planı bölümlerini öğrenir
ÖÇ-7Operasyonel süreçlerde bir girişim için karşılaşılabilecek problemler ve fırsatların neler olabileceği konusunda sezgilerini geliştirir.
ÖÇ-8Başarılı girişimcilik hikayelerini değerlendirerek kendi girişimcilik potansiyelini geliştirir
ÖÇ-9Öğrenciler, kendi girişimleri için ulusal ve uluslararası fonlardan yararlanmayı öğrenir.
ÖÇ-10Girişimcilikte etik değerleri bilir ve bu doğrultuda hareket eder.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9               
ÖÇ 10