|
|
|
Dijital Platformlarda İçerik Üretimi II
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ITM0010 |
|
Dijital Platformlarda İçerik Üretimi II |
1/2/0 |
SA |
Türkçe |
4 |
|
Dersin Amacı |
|
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Veysel Cihan Hızar |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
(I) Salı, 13:00-15:45, Film Stüdyosu
(II) Salı, 16:00-18:45, Film Stüdyosu |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
- |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
- |
Temel Kaynaklar |
Dijital Video ile Sinema, İlker Canikligil, Pusula Yay., 2007
Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es yayınları
Kör Alan ve Dekadrajlar, Pascal Bonitzer, Metis Yay., 2006 |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Stüdyo ve ışık Ekipmanların Tanıtımı Ve Kullanımları İle İlgili Talimatlar |
Sözlü Anlatım |
2. Hafta |
Aydınlatmanın amaç ve önemi |
Sözlü Anlatım |
3. Hafta |
Dijital Platformda aydınlatmanın temel kuralları |
Sözlü Anlatım |
4. Hafta |
Aydınlatma Yöntemleri |
Sözlü Anlatım |
5. Hafta |
Chiaroscuro Aydınlatması.-Rembrand Aydınlatması |
Sözlü Anlatım |
6. Hafta |
Cameo Aydınlatması-Silüet Aydınlatma-Notan Aydınlatma |
Sözlü Anlatım |
7. Hafta |
Uygulamalı olarak ışık kullanımı |
Uygulama |
8. Hafta |
Aydınlatmanın Psikolojik Etkileri / Dramatik Aydınlatma Yöntemleri |
Uygulama |
9. Hafta |
Rengin Özellikleri |
Uygulama |
10. Hafta |
Stüdyo Yönetimi ve Düzeni |
Uygulama |
11. Hafta |
Green,Blue Box Aydınlatma ve Uygulamaları |
Uygulama |
12. Hafta |
Stüdyo Aydınlatma Yöntemleri |
Uygulama |
13. Hafta |
Proje Geliştirme (içerik üretme) |
Sözlü Anlatım |
14. Hafta |
Proje Geliştirme (içerik uygulama) |
Uygulama |
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Final |
1 |
60 |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 | Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek | PÇ-3 | Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 | Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 | Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. | PÇ-6 | Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 | Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. | PÇ-8 | Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. | PÇ-9 | Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 | Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. | PÇ-11 | Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. | PÇ-12 | Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. | PÇ-13 | Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. | PÇ-14 | Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|
|
|
|
|