Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Bilimlerde Seçilmiş Konular

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM0012 Sosyal Bilimlerde Seçilmiş Konular 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Medya metinleri  birer kurgudur. Derste gazete, televizyon, radyo, internet, açıkhava gibi farklı iletişim mecralarında yer alan medya metinlerinin üretim süreci ve inşa edilen anlamlar analiz edilerek medyadan gelen mesajların eleştirel bir biçimde okunması sağlanacak, medya metinleri siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarıyla ele alınacak, ayrıca metin-okur ilişkisi göz önüne alınarak medya metinlerinin alımlanma sürecine değinilecektir. Derste öğrencilere, medyanın toplumsal rolünü kavrama ve açıklayabilme, medya mesajlarına kuşkucu yaklaşma, mesajların altındaki anlamları değerlendirme, medyanın ayrımcı dilini tespit etme, medya mesajlarını müzakere etme, toplum ve bireyler için daha yararlı bir medya yapısının ve medya dilinin nasıl kurulabileceğine dair fikir geliştirme gibi beceriler kazandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Gülüm Şener Ulagay
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 12:00-14:45, CATs Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar

1.      ŞİMŞEK, Hasan, YILDIRIM, Ali, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seşkin Yayınları, 2018, Ankara.

2.      LAVENDA, Robert H., SCHULTZ, Emily A., Kültürel Antropoloji: Temel Kavramlar, Doğu Batı Yayınları, 2019, İstanbul.

3.      ALTUNEK, N. Serpil, “Yerli”nin Bakışı, Etnografya: Kuram ve Yöntem, Ütopya Yayınevi, 2009, Ankara.


YAYLAGÜL, Levent, Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştriel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları, 2016, İstanbul.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Medya ve ilişkili kavramlara giriş (iletişim, kitle iletişimi, yeni medya vs.) Sözlü Anlatım
2. Hafta Medyanın kısa tarihi Sözlü Anlatım
3. Hafta 21. yüzyılda sınıf kavramı, Medyanın hedef kitlesi kimdir?, Medyada sınıf temsilleri Sözlü Anlatım
4. Hafta Bir endüstri olarak medya, Medyanın ekonomisi ve reklamla göbek bağı, Medyada sahiplik yapısı, tekelleşme ve çokseslilik sorunları Sözlü Anlatım
5. Hafta Tüketim olgusu, Medya tüketimi sürekli kılar, yeni ihtiyaçlar ve tüketiciler yaratır, Medya, tüketim, küreselleşme olguları arasındaki ilişkinin açıklanması. Sözlü Anlatım
6. Hafta Söylem nedir?, Medyada söylem (ler), Eleştirel söylem çözümlemesi , Türkiye’de modernlik ve muhafazakarlık söylemleri Sözlü Anlatım
7. Hafta Toplumsal cinsiyet kavramı, Medyada toplumsal cinsiyet rollerinin temsili Sözlü Anlatım
8. Hafta Vize
9. Hafta Toplumsal cinsiyet kavramı, Medyada toplumsal cinsiyet rollerinin temsili Sözlü Anlatım
10. Hafta Medyada milliyetçilik, Medyada etnik ve dini grupların temsili, Medyada nefret söylemi, Nefret söylemine karşı projeler Sözlü Anlatım
11. Hafta Modern kentler, metropoller, Neoliberalizm ve kentsel dönüşüm miti, ‘İstanbullu’ medya, Metropol ve kültür Sözlü Anlatım
12. Hafta Kamusal alan olarak medya, Medya ve demokratik işlevleri, Yeni medya ve demokrasi. Sözlü Anlatım
13. Hafta Kamusal alan olarak medya, Medya ve demokratik işlevleri, Yeni medya ve demokrasi. Sözlü Anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 6 60
Final 1 40


Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15