Medya metinleri birer kurgudur. Derste gazete, televizyon, radyo, internet, açıkhava gibi farklı iletişim mecralarında yer alan medya metinlerinin üretim süreci ve inşa edilen anlamlar analiz edilerek medyadan gelen mesajların eleştirel bir biçimde okunması sağlanacak, medya metinleri siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarıyla ele alınacak, ayrıca metin-okur ilişkisi göz önüne alınarak medya metinlerinin alımlanma sürecine değinilecektir. Derste öğrencilere, medyanın toplumsal rolünü kavrama ve açıklayabilme, medya mesajlarına kuşkucu yaklaşma, mesajların altındaki anlamları değerlendirme, medyanın ayrımcı dilini tespit etme, medya mesajlarını müzakere etme, toplum ve bireyler için daha yararlı bir medya yapısının ve medya dilinin nasıl kurulabileceğine dair fikir geliştirme gibi beceriler kazandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Gülüm Şener Ulagay
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 12:00-14:45, CATs Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
1. ŞİMŞEK, Hasan, YILDIRIM, Ali, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seşkin Yayınları, 2018, Ankara.
2. LAVENDA, Robert H., SCHULTZ, Emily A., Kültürel Antropoloji: Temel Kavramlar, Doğu Batı Yayınları, 2019, İstanbul.
3. ALTUNEK, N. Serpil, “Yerli”nin Bakışı, Etnografya: Kuram ve Yöntem, Ütopya Yayınevi, 2009, Ankara.
Tanışma, Medya ve ilişkili kavramlara giriş (iletişim, kitle iletişimi, yeni medya vs.)
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Medyanın kısa tarihi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
21. yüzyılda sınıf kavramı, Medyanın hedef kitlesi kimdir?, Medyada sınıf temsilleri
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Bir endüstri olarak medya, Medyanın ekonomisi ve reklamla göbek bağı, Medyada sahiplik yapısı, tekelleşme ve çokseslilik sorunları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Tüketim olgusu, Medya tüketimi sürekli kılar, yeni ihtiyaçlar ve tüketiciler yaratır, Medya, tüketim, küreselleşme olguları arasındaki ilişkinin açıklanması.