Öğrencinin belgesel fotoğraf ile ilgili gerekli teorik ve pratik donanım ile birlikte geliştirdikleri fotoğraf projelerinin photobook olarak tasarlanıp sunulması amaçlanır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazlı Akova
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
(I) Çarşamba, 09:00-11:45, AK 1C-11/13
(II) Çarşamba, 15:00-17:45, AK 1C-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
1-Roland Barthes; Camera Lucida – Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 2000, İstanbul.
2- Walter Benjamin; Son Bakışta Aşk, Yayına Hazırlayan: Nurdan Gürbilek, Metis Yayınları, İstanbul, 1995.
3- Walter Benjamin; Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çev: Ali Cengizkan, Yazı Görüntü Ses Yayınları, 2001, İstanbul
4-Walter Benjamin; Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, Yapı Kredi Yayınları, 2001, İstanbul.
5-John Berger; Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, 1995, İstanbul.
6- John Berger, ; O Ana Adanmış, Hazırlayanlar: Yurdanur Salman ve Müge Gürsoy Sökmen, Metis Yayınları, 1998, İstanbul
7-Peter Burke; Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları, Çev: Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi, 2003, İstanbul.
8-Kevin Robins; İmaj - Görmenin Kültür ve Politikası, Çev. Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1999, İstanbul.
9-Susan Sontag; Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1999, İstanbul.
10-Susan Sontag; Başkasının Acısına Bakmak, Çev: Osman Akınhay, Agora Yayınları, 2004, İstanbul.
11-Gisele Freund; Fotoğraf ve Toplum, Çev: Şule Demirkol, Sel Yayıncılık, 2016, İstanbul.
12- Nazif Topçuoğlu; Fotoğraf Ölmedi Ama Kötü Kokuyor, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000.
13-Nazif Topçuoğlu.; Fotoğraflar Gösterir Ama..., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
14-Mehmet Ünal; Yaşamın Aynası: Fotoğraf, Gendaş Yayınları, 1999, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işlenişi, içeriği ve değerlendirme ölçütleri, proje konusu hakkında genel bilgilendirme
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
Fotoğrafın tarihçesi ve Belgesel Fotoğrafa Giriş
Proje Kapsamının Açıklanması
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Belgesel Fotoğrafın Öncüleri: Lewis Hine ve Jacob Riis Proje Konularının Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
FSA, Photo League ve LIFE Proje Konularının Belirlenmesi
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Savaş Fotoğrafı, Belgeleme ve Gerçeklik Tartışmaları 1.SUNUM - Proje için çekilen fotoğrafların sunulması ve değerlendirilmesi (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
MAGNUM Photos Temsilcileri Projelerin Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
MAGNUM Photos Temsilcileri 2.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların sunulması, değerlendirilmesi ve Photobook Tasarımı için Öneriler (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Türkiye’de Belgesel Fotoğraf Projelerin ve Photobook Tasarımlarının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Türkiye’de Belgesel Fotoğraf Toplulukları Projelerin ve Photobook Tasarımlarının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Çağdaş Belgesel Fotoğraf Örnekleri 3.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların sunulması, değerlendirilmesi ve Photobook Taslaklarının Görselleşmesi (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
August Sander’den Günümüze İnsan Envanteri Çıkarmak Üzerine Örnekler Photobook Tasarımlarının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Kişisel Belgesel Fotoğraf Örnekleri 4.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların Photobook olarak sunulması (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Güncel Sanatta Belgesel Fotoğraf Photobook Tasarımlarının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Genel tekrar Öğrenci projelerinin son değerlendirmesi ve proje final teslimi için hazırlık FİNAL PROJELERİNİN CATS SİSTEMİ ÜZERİNDEN TESLİM EDİLMESİ
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Final
1
40
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.