Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marka Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM0019 Marka Tasarımı 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı kurum, kuruluşların günümüz rekabet ortamında yurtiçi ve yurtdışında başarılı olup, bilinirliğin artmasının markalaşmasına bağlı olduğu aktarılacaktır Marka sadece logo, kimlik ve işaretlerle sınırlı değildir. Marka tasarımında yaratıcılıkla, görsel iletişim elemanlarını tanıtmak, marka kimliği oluşturmak, kurumsal kimlik ile projeler tasarlayarak marka tasarımı uygulamaları yapılacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Faruk Taşdemir
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13:00-15:45, STFMACLAB
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar

Batı, Uğur.  Marka Yönetimi. Alfa Yayınları, 2015

Twemlow, Alice. Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, 2016

Ambrose, Gavin& Harris, Paul. Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık, 2013

Barnard, Malcolm. Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, 2002

Garfield, Simon, Tam Benim Tipim: Bir Font Kitabı, Domingo yayınları, 2014

Want-Kul, Christopher Piero, Estetik:Sanatı ve Yaratıcılığı Anlamak için, NTV Yayınları, 2013

Göksel, Selahattin E. Marka İletişimi, Tasarımı, Uygulamalar, AÜ Yayınları, 2010

Shaogiang, Wang. Eat&Go: Branding Identity for Takeaways&Restaurants, Promopress, 2019

Heller, S&Anderson, Gail. The Logo Design:Idea Book, 2019

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marka Tasarımının Temelleri Sözlü Anlatım - Uygulama
2. Hafta Marka İsmi Bulma Sözlü Anlatım - Uygulama
3. Hafta Marka Stratejisi ve Rakip Analizi Sözlü Anlatım - Uygulama
4. Hafta Hedef Kitle & Temas Noktaları Sözlü Anlatım - Uygulama
5. Hafta Renk ve Tipografi Belirleme Sözlü Anlatım - Uygulama
6. Hafta Mood Board Oluşturma Sözlü Anlatım - Uygulama
7. Hafta ARA SINAV HAFTASI (Logo Tasarımı)
8. Hafta İkonografi Sözlü Anlatım - Uygulama
9. Hafta Şekil & Desen Oluşturma Sözlü Anlatım - Uygulama
10. Hafta İllüstrasyon & Fotoğraf & Video Görünümü Sözlü Anlatım - Uygulama
11. Hafta Marka Kiti Oluşturma Sözlü Anlatım - Uygulama
12. Hafta Proje Başlangıç Sözlü Anlatım - Uygulama
13. Hafta Proje Uygulamaları Sözlü Anlatım - Uygulama
14. Hafta Final Projesi (Yeniden Markalandırma)
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 30
Final 1 30


Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15