2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Marka Tasarımı
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM0019
Marka Tasarımı
1/2/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı kurum, kuruluşların günümüz rekabet ortamında yurtiçi ve yurtdışında başarılı olup, bilinirliğin artmasının markalaşmasına bağlı olduğu aktarılacaktır Marka sadece logo, kimlik ve işaretlerle sınırlı değildir. Marka tasarımında yaratıcılıkla, görsel iletişim elemanlarını tanıtmak, marka kimliği oluşturmak, kurumsal kimlik ile projeler tasarlayarak marka tasarımı uygulamaları yapılacaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Faruk Taşdemir
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00-15:45, STFMACLAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
Batı, Uğur. Marka Yönetimi. Alfa Yayınları, 2015
Twemlow, Alice. Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, 2016
Ambrose, Gavin& Harris, Paul. Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık, 2013
Barnard, Malcolm. Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, 2002
Garfield, Simon, Tam Benim Tipim: Bir Font Kitabı, Domingo yayınları, 2014
Want-Kul, Christopher Piero, Estetik:Sanatı ve Yaratıcılığı Anlamak için, NTV Yayınları, 2013
Göksel, Selahattin E. Marka İletişimi, Tasarımı, Uygulamalar, AÜ Yayınları, 2010
Shaogiang, Wang. Eat&Go: Branding Identity for Takeaways&Restaurants, Promopress, 2019
Heller, S&Anderson, Gail. The Logo Design:Idea Book, 2019
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marka Tasarımının Temelleri
Sözlü Anlatım - Uygulama
2. Hafta
Marka İsmi Bulma
Sözlü Anlatım - Uygulama
3. Hafta
Marka Stratejisi ve Rakip Analizi
Sözlü Anlatım - Uygulama
4. Hafta
Hedef Kitle & Temas Noktaları
Sözlü Anlatım - Uygulama
5. Hafta
Renk ve Tipografi Belirleme
Sözlü Anlatım - Uygulama
6. Hafta
Mood Board Oluşturma
Sözlü Anlatım - Uygulama
7. Hafta
ARA SINAV HAFTASI (Logo Tasarımı)
8. Hafta
İkonografi
Sözlü Anlatım - Uygulama
9. Hafta
Şekil & Desen Oluşturma
Sözlü Anlatım - Uygulama
10. Hafta
İllüstrasyon & Fotoğraf & Video Görünümü
Sözlü Anlatım - Uygulama
11. Hafta
Marka Kiti Oluşturma
Sözlü Anlatım - Uygulama
12. Hafta
Proje Başlangıç
Sözlü Anlatım - Uygulama
13. Hafta
Proje Uygulamaları
Sözlü Anlatım - Uygulama
14. Hafta
Final Projesi (Yeniden Markalandırma)
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
30
Final
1
30
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15