2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM0020
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
1/2/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Dersin amacı yüksek teknolojili dijital platformlarda ürün deneyimini, özellikle görsel unsurlarını tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmek konusunda temel teorik bilgiyi ve pratik deneyimi sağlamaktır. Kullanıcı deneyimi alanında kariyer yapmak isteyebilecek öğrencilere görüntü tasarım endüstrisinde adım attırmak, iyi konumlandırmak, teknik becerilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Aydın Ömer Kulen
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
“The Design of Everyday Things”, Basic Book Published. Norman, D.
“Design Thinking”, Gavin Ambrose_ Paul Harris -
“A Project guide to UX design, New Riders,”, Russ, U. Chandler Caroline, 2012
“Handbook of Usability Testing:How to Plan,Design, Conduct Effective Tests”, Jeffrey, R. Dana, C
ProtoPie, Sketch, Adobe Illustrator, Behance, Dribble, Pinterest,
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Dersi Tanıtma, Temel Kavramlar
Sözlü Anlatım
2. Hafta
KD Rol ve Görevleri, KD Tasarımı Süreci,
Sözlü Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
3. Hafta
Kullanıcı Deneyiminde Evrensel Yaygın Yazılımlar, Personalar, Senaryolar
Sözlü Anlatım - Uygulama
4. Hafta
Yol Haritaları, Anketler, Moodboard ve diğer pratikler
Sözlü Anlatım - Uygulama
5. Hafta
Kavramsal Tasarım ve Model Tasarımı; Navigasyonla çalışmak
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Kavramsal Tasarım ve Model Tasarımı, ; Nesne haritaları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak
Sözlü Anlatım - Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ekran Yoğunluğu, Değişen Tasarımları Yönetmek, Testler
Sözlü Anlatım - Uygulama
10. Hafta
Tasarım Odaklı Düşünce Bakışının Temelleri, Etkileşim İçin Tasarım
Sözlü Anlatım - Uygulama
11. Hafta
Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak
Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
12. Hafta
Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak
Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
13. Hafta
Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak
Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
14. Hafta
Genel Tekrar, Etkileşim İçin Tasarım, Müşteri bağı ve Kullanıcı bağı
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1 Portföyler için içerik üretebilecek ÖÇ-2 Tasarım yoluyla kullanıcı deneyimi projesi geliştirebilecek ÖÇ-3 Grafik tasarım ilkelerini sıralayabilecek ÖÇ-4 Web teknolojileri ve uygulama geliştirme ile ilgili kavramları tartışabilecek ÖÇ-5 Kullanıcı deneyimi kavramını tanımlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15