Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kullanıcı Deneyimi Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM0020 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Dersin amacı yüksek teknolojili dijital platformlarda ürün deneyimini, özellikle görsel unsurlarını tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmek konusunda temel teorik bilgiyi ve pratik deneyimi sağlamaktır. Kullanıcı deneyimi alanında kariyer yapmak isteyebilecek öğrencilere görüntü tasarım endüstrisinde adım attırmak, iyi konumlandırmak, teknik becerilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Aydın Ömer Kulen
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar

“The Design of Everyday Things”, Basic Book Published. Norman, D.

“Design Thinking”, Gavin Ambrose_ Paul Harris -

“A Project guide to UX design, New Riders,”, Russ, U. Chandler Caroline, 2012

“Handbook of Usability Testing:How to Plan,Design, Conduct Effective Tests”, Jeffrey, R. Dana, C

ProtoPie, Sketch, Adobe Illustrator, Behance, Dribble, Pinterest,

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Dersi Tanıtma, Temel Kavramlar Sözlü Anlatım
2. Hafta KD Rol ve Görevleri, KD Tasarımı Süreci, Sözlü Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
3. Hafta Kullanıcı Deneyiminde Evrensel Yaygın Yazılımlar, Personalar, Senaryolar Sözlü Anlatım - Uygulama
4. Hafta Yol Haritaları, Anketler, Moodboard ve diğer pratikler Sözlü Anlatım - Uygulama
5. Hafta Kavramsal Tasarım ve Model Tasarımı; Navigasyonla çalışmak Sözlü Anlatım
6. Hafta Kavramsal Tasarım ve Model Tasarımı, ; Nesne haritaları Sözlü Anlatım
7. Hafta Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak Sözlü Anlatım - Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ekran Yoğunluğu, Değişen Tasarımları Yönetmek, Testler Sözlü Anlatım - Uygulama
10. Hafta Tasarım Odaklı Düşünce Bakışının Temelleri, Etkileşim İçin Tasarım Sözlü Anlatım - Uygulama
11. Hafta Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
12. Hafta Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
13. Hafta Uygulama: K. Deneyim Projesi Tasarlamak Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
14. Hafta Genel Tekrar, Etkileşim İçin Tasarım, Müşteri bağı ve Kullanıcı bağı Sözlü Anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Portföyler için içerik üretebilecek
ÖÇ-2Tasarım yoluyla kullanıcı deneyimi projesi geliştirebilecek
ÖÇ-3Grafik tasarım ilkelerini sıralayabilecek
ÖÇ-4Web teknolojileri ve uygulama geliştirme ile ilgili kavramları tartışabilecek
ÖÇ-5Kullanıcı deneyimi kavramını tanımlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15