Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yazı ve Tipografi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM2008 Yazı ve Tipografi II 0/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Harflerin anatomi ve formlarını, kompozisyon hiyerarşisini ve yazı karakterlerinin tanımını öğrenme ve tasarımda uygulama, temel tipografik kuralları kullanma, öğrenilen teknikler aracılığıyla yaratıcı görsel çözümler üretebilecek bir seviyeye ulaşma.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İdil Güral
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözel ve görsel bilgilendirme ve yoğun uygulamalı tipografik deneyim.
Temel Kaynaklar • NAMIK KEMAL SARIKAVAK Çağdaş Tipografinin Temelleri
• NAMIK KEMAL SARIKAVAK Modern Sanat ve Yeni Tipografi
• EMRE BECER Görsel Tipografi Sözlüğü
• PAUL HARRIS Tipografinin Temelleri - PAUL HARRIS, GAVIN AMBROSE
• Textbook: How Typography Works, Baudin, Frenard, 1989, London: Design Press
• Textbook: Learn Lettering and Calligraphy Step by Step, Lawther, Gail, 1991, London: Mac donald &Co (publishers) Ltd.
• Textbook: Designing with Type, Craig, James, 1980, New York: Watson. Gutil
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Farklı yüzey üzerine tipografik tasarım yapma ve ürettirme Sözlü anlatım
2. Hafta Yaratıcı tipografik çalışmaya nasıl başlanmalı? Mind mapping/ Zihin haritamalama ve diagramlarla kavramları ortaya çıkarma Sözlü anlatım
3. Hafta Farklı alanda çalışma yapan firmalar hakkında bilgi toplama, marka kişilik kavramlarından yola çıkarak form, font, renk saptama Sözlü anlatım
4. Hafta Proje iki teslim ve sınıf içi değerlendirme
5. Hafta Kurumsal Kimlik Klavuzu’nun neden yapıldığını ve nasıl okunması gerektiğini anlama, değerlendirme ve çok sayfalı sayfa tasarımı marka kimliğine uygun karar verme süreçleri Sözlü anlatım
6. Hafta Kurumsal Kimlik Klavuzu çalışmalarının incelenmesi sınıf içi değerlendirme ve sorun çözme
7. Hafta Marka kimliği inşası konusunda uzmanlaşma Sözlü anlatım
8. Hafta Kurumsal Kimlik Klavuzu teslim vize teslimi
9. Hafta Yazı ve imajların bir araya getirilerek görsel hiyerarşi araştırmaları Sözlü anlatım
10. Hafta Proje 4 - çalışmalarının incelenmesi sınıf içi değerlendirme ve sorun çözme Sözlü anlatım
11. Hafta Ambalaj tasarımı ve tipografinin önemi Sözlü anlatım
12. Hafta Proje 5 ambalaj tasarımı ve tipografi ile görsellerin birleştirilmesi ilk taslakların incelenmesi ve kritik verme Sözlü anlatım
13. Hafta Dijital platformda tipografi kullanımı dinamiklerini anlama Sözlü anlatım
14. Hafta Tipografi ve dijital mecralar da tasarım yapabilme Sözlü anlatım
15. Hafta Final.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Tipografinin terminolojisinin önemini bilmek.
ÖÇ-2Tipografinin terminolojisi ve tasarım ilişkisindeki önemini kavrayıp kişisel tanımı yapabilmek.
ÖÇ-3Tipografik tasarım uygulamalarında kişisel yorumlara ulaşabilmek.
ÖÇ-4Farklı tasarım uygulamalarında deneysel yaklaşımlara yeterlilik ve eleştirel bakış açısına sahip olabilmek.
ÖÇ-5Grafik Tasarım ürünlerinde kişisel sonuçlara ulaşabilmek.
ÖÇ-6Teorik ve uygulamalı çalışmalarla edinilen deneyimler arasındaki farkı çözümleyebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6