Harflerin anatomi ve formlarını, kompozisyon hiyerarşisini ve yazı karakterlerinin tanımını öğrenme ve tasarımda uygulama, temel tipografik kuralları kullanma, öğrenilen teknikler aracılığıyla yaratıcı görsel çözümler üretebilecek bir seviyeye ulaşma.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İdil Güral
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözel ve görsel bilgilendirme ve yoğun uygulamalı tipografik deneyim.
Temel Kaynaklar
• NAMIK KEMAL SARIKAVAK Çağdaş Tipografinin Temelleri
• NAMIK KEMAL SARIKAVAK Modern Sanat ve Yeni Tipografi
• EMRE BECER Görsel Tipografi Sözlüğü
• PAUL HARRIS Tipografinin Temelleri - PAUL HARRIS, GAVIN AMBROSE
• Textbook: How Typography Works, Baudin, Frenard, 1989, London: Design Press
• Textbook: Learn Lettering and Calligraphy Step by Step, Lawther, Gail, 1991, London: Mac donald &Co (publishers) Ltd.
• Textbook: Designing with Type, Craig, James, 1980, New York: Watson. Gutil
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Farklı yüzey üzerine tipografik tasarım yapma ve ürettirme
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yaratıcı tipografik çalışmaya nasıl başlanmalı? Mind mapping/ Zihin haritamalama ve diagramlarla kavramları ortaya çıkarma
Sözlü anlatım
3. Hafta
Farklı alanda çalışma yapan firmalar hakkında bilgi toplama, marka kişilik kavramlarından yola çıkarak form, font, renk saptama
Sözlü anlatım
4. Hafta
Proje iki teslim ve sınıf içi değerlendirme
5. Hafta
Kurumsal Kimlik Klavuzu’nun neden yapıldığını ve nasıl okunması gerektiğini anlama, değerlendirme ve çok sayfalı sayfa tasarımı marka kimliğine uygun karar verme süreçleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kurumsal Kimlik Klavuzu çalışmalarının incelenmesi sınıf içi değerlendirme ve sorun çözme
7. Hafta
Marka kimliği inşası konusunda uzmanlaşma
Sözlü anlatım
8. Hafta
Kurumsal Kimlik Klavuzu teslim vize teslimi
9. Hafta
Yazı ve imajların bir araya getirilerek görsel hiyerarşi araştırmaları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Proje 4 - çalışmalarının incelenmesi sınıf içi değerlendirme ve sorun çözme
Sözlü anlatım
11. Hafta
Ambalaj tasarımı ve tipografinin önemi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Proje 5 ambalaj tasarımı ve tipografi ile görsellerin birleştirilmesi ilk taslakların incelenmesi ve kritik verme
Sözlü anlatım
13. Hafta
Dijital platformda tipografi kullanımı dinamiklerini anlama
Sözlü anlatım
14. Hafta
Tipografi ve dijital mecralar da tasarım yapabilme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Tipografinin terminolojisinin önemini bilmek.
ÖÇ-2
Tipografinin terminolojisi ve tasarım ilişkisindeki önemini kavrayıp kişisel tanımı yapabilmek.
ÖÇ-3
Tipografik tasarım uygulamalarında kişisel yorumlara ulaşabilmek.
ÖÇ-4
Farklı tasarım uygulamalarında deneysel yaklaşımlara yeterlilik ve eleştirel bakış açısına sahip olabilmek.
ÖÇ-5
Grafik Tasarım ürünlerinde kişisel sonuçlara ulaşabilmek.
ÖÇ-6
Teorik ve uygulamalı çalışmalarla edinilen deneyimler arasındaki farkı çözümleyebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.