Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çağdaş Sanat I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM3001 3 Çağdaş Sanat I 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin çağdaş sanatı kavrama yetilerini geliştirmek, çağdaş sanat tarihine hakim olmalarını ve çağdaş sanatın gelişimini, dinamiklerini, belli başlı niteliklerini bir bütünlük içinde düşünebilmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mehmet Üstünipek
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-16:45, AK B1-4
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacak, ders anlatma, grup çalışması ve karşılaştırmalı iş çözümleme, proje hazırlama şeklinde işlenecektir.
Temel Kaynaklar
Nazan İpşiroğlu – Mazhar İpşiroğlu,  Sanatta Devrim, Hayalbaz Kitap, 2009.

Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü , Remzi Kitabevi, Istanbul, 1982.

Enis Batur, Modernizmin Serüveni, Alkım, 2007.

Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel, 2008.

Osman Erden, Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, 2016

Anna Carola Krausse, Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, Literatür Yayınları, 2005

İsmail Tunalı, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, 2008

Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur?, Hayalperest Yayınevi, 2015

 
Diğer Kaynaklar

Hal Foster- Rosalind Krauss - Yves-Alain Bois - Benjamin Buchloh, Art Since 1900, Thames and Hudson, 2004.

Tristan Tzara, Dada Manifestoları, Norgunk 2004.

Susan Sontag, Sanatçı: Örnek Bir Çilekeş, Metis, 1998.

Fütürist Manifestolar Kitabı, Altıkırkbeş, 2008

Ali Altun, Sanat Manifestoları, Avangard Sanat ve Direniş, İletişim, 2010.

Maurice Sérullaz, Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi.

Lionel Richard, Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi.

René Passeron, Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Empresyonizm Sözlü anlatım
2. Hafta Empresyonizm ve Post-Empresyonizm Sözlü anlatım
3. Hafta Matisse ve Fovizm / Alman Dışavurumcular Sözlü anlatım
4. Hafta Picasso ve Kübizm Sözlü anlatım
5. Hafta Fütürist Manifesto ve Fütüristler Sözlü anlatım
6. Hafta Rus Modernizmi Sözlü anlatım
7. Hafta Orfizm, Vortisizm, Pürizm Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Dada Sözlü anlatım
10. Hafta Gerçeküstücülük Sözlü anlatım
11. Hafta Soyut Dışavurumculuk Sözlü anlatım
12. Hafta Pop-Art Sözlü anlatım
13. Hafta Op-Art ve Kinetik Sanat/Minimalizm Sözlü anlatım
14. Hafta Hiperrealizm / Çevresel Sanat ve Kavramsal Sanat Sözlü anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Çağdaş sanatın önemli niteliklerini tanımak ve karşılaştırmak için gerekli eleştirel ve tarihsel terimleri tanıyabilecek, tanımlayabilecek ve kullanabilecek.
ÖÇ-2Çağdaş sanatla ilişkilendirilen belli başlı sanaçıları ve onların önemli işlerini tanıyabilecek.
ÖÇ-3Çağdaş sanatın biçimsel karakteristiklerini taıyabilecek ve tanımlayabilecek.
ÖÇ-4Çağdaş sanatı içinde üretildiği tarihsel bağlam ile karşılaştırmalı olarak kavrayabilecek.
ÖÇ-5Çağdaş sanatın temaları ve formları arasındaki kesişimleri kapsayan çerçeveler çıkarabilecek.
ÖÇ-6Çağdaş sanat tarihini yorumlama deneyimi kazanabilecek.
ÖÇ-7Çağdaş sanat tarihindeki ortak metodları tanıyabilecek ve tanımlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7