2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Deneysel Sanat Atölyesi III
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM3002
3
Deneysel Sanat Atölyesi III
0/4/0
Z
Türkçe
5
Dersin Amacı
Bu ders, görsel iletişimin yaratıcı bir dışavurumu olan grafik tasarımın ticari kullanımında yaratıcı yollar aramayı ve bu arayışta deneysel yöntemler keşfetmeyi amaçlar.
-
Sinema ve Tv'de yapım-yönetim alanlarında bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi M. Orhan Göztepe
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Deneysel Sanat Atölyesi III (1), Salı, 09:00-12:45, 3B/12-14-16
Deneysel Sanat Atölyesi III (2), Pazartesi, 09:00-12:45, 3B/12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımının yanı sıra araştırma, kamera kullanımı, kurgu programı, senaryo çalışmaları, ses kullanımı teknikleri gibi detay konular da ele alınacaktır.
Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacaktır.
Temel Kaynaklar
Anton Kelly Kordes, Adobe InDesign CS6 Classroom in a Book
A. Weill, Grafik Tasarım
Gavin Ambrose , Paul Harris , Izgaralar
Gavin Ambrose , Paul Harris , Sayfa Yapısı
Gavin Ambrose , Paul Harris , Format
-
- Paul Rotha, Belgesel Sinema, İzdüşüm Yayınları, 2000
- Bilgin Adalı, Belgesel Sinema, Hil Yayın, 1986
- Geoffrey Nowell Smith, Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları, 2002
- Uğur Kutay, Andre’in Bakışı, Es Yayınları, 2005
- Atilla Dorsay, 100 Yılın Yönetmeni, Remzi Kitabevi, 1997
- Mehmet Ömür- Sesin Özelliklerine Bir Bakış
- Doç.Dr Mustafa Yurdakul-Ses ve Nefes Tekniği ile Yapmış Olduğu Araştırma Notları
- Prof.Dr. Emel Çelebioğlu- Özel Solfej ve Armoni Notları
Diğer Kaynaklar
- David Irving, Peter W. Rea, Sinema ve Videoda Kısa Film 1, Es Yayınları, 2004
- David Irving, Peter W. Rea, Sinema ve Videoda Kısa Film 2, Es Yayınları, 2004
- David Irving, Peter W. Rea, Sinema ve Videoda Kısa Film 3, Es Yayınları, 2004
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi, Ders ilerleyiş biçimin anlatılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Çerçeve oranı
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
3. Hafta
Çekim ölçekleri ve işlevleri
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
4. Hafta
Kamera açısı ve alan derinliği
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
5. Hafta
Film türü ve ikonografisi
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
6. Hafta
Film türü ve ikonografisi
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
7. Hafta
Renk
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
8. Hafta
Moodboard değerlendirme
Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
9. Hafta
Kamera Lensleri
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
10. Hafta
Kamera Hareketleri
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
11. Hafta
Temel Kurgu
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
12. Hafta
Temel Kurgu
Sözlü, Uygulamalı Anlatım
13. Hafta
Final proje sunumlarına başlama
Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
14. Hafta
Final proje sunumlarına başlama
Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
15. Hafta
Final proje sunumlarına başlama
Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
3
30
Final
1
70
ÖÇ-1 Teorik bilgilerini pratik etmek. ÖÇ-2 Sinema öğrencilerinin hazırladığı senaryoları yönetmek. ÖÇ-3 Oyunculuk bölümü öğrencilerinin ses tekniği ile birlikte sahne ve oyunculuğu kullanabilme yeteneğini ölçümlemek. ÖÇ-4 Grafik öğrencilerinin özgün fikirlerini uygulamada denetlemek. ÖÇ-5 Tüm bölüm öğrencilerinin ortak çalışma yöntemini pratik etmek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5