Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Deneysel Sanat Atölyesi III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM3002 3 Deneysel Sanat Atölyesi III 0/4/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu ders, görsel iletişimin yaratıcı bir dışavurumu olan grafik tasarımın ticari kullanımında yaratıcı yollar aramayı ve bu arayışta deneysel yöntemler keşfetmeyi amaçlar.

-

Sinema ve Tv'de yapım-yönetim alanlarında bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi M. Orhan Göztepe
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Deneysel Sanat Atölyesi III (1), Salı, 09:00-12:45, 3B/12-14-16 Deneysel Sanat Atölyesi III (2), Pazartesi, 09:00-12:45, 3B/12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımının yanı sıra araştırma, kamera kullanımı, kurgu programı, senaryo çalışmaları, ses kullanımı teknikleri gibi detay konular da ele alınacaktır.

Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacaktır.

 
Temel Kaynaklar

Anton Kelly Kordes, Adobe InDesign CS6 Classroom in a Book

A. Weill, Grafik Tasarım

Gavin Ambrose Paul Harris, Izgaralar

Gavin Ambrose Paul Harris, Sayfa Yapısı

Gavin Ambrose Paul Harris, Format

-



- Paul Rotha, Belgesel Sinema, İzdüşüm Yayınları, 2000

- Bilgin Adalı, Belgesel Sinema, Hil Yayın, 1986

- Geoffrey Nowell Smith, Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları, 2002

 

- Uğur Kutay, Andre’in Bakışı, Es Yayınları, 2005

 

- Atilla Dorsay, 100 Yılın Yönetmeni, Remzi Kitabevi, 1997

 

- Mehmet Ömür- Sesin Özelliklerine Bir Bakış

 

- Doç.Dr Mustafa Yurdakul-Ses ve Nefes Tekniği ile Yapmış Olduğu Araştırma Notları

- Prof.Dr. Emel Çelebioğlu- Özel Solfej ve Armoni Notları

Diğer Kaynaklar

- David Irving, Peter W. Rea, Sinema ve Videoda Kısa Film 1, Es Yayınları, 2004

- David Irving, Peter W. Rea, Sinema ve Videoda Kısa Film 2, Es Yayınları, 2004

- David Irving, Peter W. Rea, Sinema ve Videoda Kısa Film 3, Es Yayınları, 2004

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi, Ders ilerleyiş biçimin anlatılması Sözlü anlatım
2. Hafta Çerçeve oranı Sözlü, Uygulamalı Anlatım
3. Hafta Çekim ölçekleri ve işlevleri Sözlü, Uygulamalı Anlatım
4. Hafta Kamera açısı ve alan derinliği Sözlü, Uygulamalı Anlatım
5. Hafta Film türü ve ikonografisi Sözlü, Uygulamalı Anlatım
6. Hafta Film türü ve ikonografisi Sözlü, Uygulamalı Anlatım
7. Hafta Renk Sözlü, Uygulamalı Anlatım
8. Hafta Moodboard değerlendirme Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
9. Hafta Kamera Lensleri Sözlü, Uygulamalı Anlatım
10. Hafta Kamera Hareketleri Sözlü, Uygulamalı Anlatım
11. Hafta Temel Kurgu Sözlü, Uygulamalı Anlatım
12. Hafta Temel Kurgu Sözlü, Uygulamalı Anlatım
13. Hafta Final proje sunumlarına başlama Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
14. Hafta Final proje sunumlarına başlama Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
15. Hafta Final proje sunumlarına başlama Proje incelemesi ve kritikleri, yönlendirmeler
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 3 30
Final 1 70


ÖÇ-1Teorik bilgilerini pratik etmek.
ÖÇ-2Sinema öğrencilerinin hazırladığı senaryoları yönetmek.
ÖÇ-3Oyunculuk bölümü öğrencilerinin ses tekniği ile birlikte sahne ve oyunculuğu kullanabilme yeteneğini ölçümlemek.
ÖÇ-4Grafik öğrencilerinin özgün fikirlerini uygulamada denetlemek.
ÖÇ-5Tüm bölüm öğrencilerinin ortak çalışma yöntemini pratik etmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5