Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Görsel Sanat Çözümlemeleri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM3003 3 Görsel Sanat Çözümlemeleri I 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencinin belgesel ve deneysel fotoğraf ile ilgili gerekli temel teorik ve tarihsel donanımın kazandırılması amaçlanır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazlı Akova
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, AK 3C 08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çözümlemenin yöntemsel biçimleri “metinlerarası” lık, “Yapıbozum” göstergebilim ve “karşılaştırmalı sanat” olarak kullanılacaktır.

Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacaktır.
Temel Kaynaklar

1-Roland Barthes; Camera Lucida – Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 2000, İstanbul.
2- Walter Benjamin; Son Bakışta Aşk, Yayına Hazırlayan: Nurdan Gürbilek, Metis Yayınları, İstanbul, 1995.
3- Walter Benjamin; Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çev: Ali Cengizkan, Yazı Görüntü Ses Yayınları, 2001, İstanbul
4-Walter Benjamin; Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, Yapı Kredi Yayınları, 2001, İstanbul.
5-John Berger; Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, 1995, İstanbul.
6- John Berger, ; O Ana Adanmış, Hazırlayanlar: Yurdanur Salman ve Müge Gürsoy Sökmen, Metis Yayınları, 1998, İstanbul
7-Peter Burke; Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları, Çev: Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi, 2003, İstanbul.
8-Kevin Robins; İmaj - Görmenin Kültür ve Politikası, Çev. Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1999, İstanbul.
9-Susan Sontag; Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1999, İstanbul.
10-Susan Sontag; Başkasının Acısına Bakmak, Çev: Osman Akınhay, Agora Yayınları, 2004, İstanbul.

11-Gisele Freund; Fotoğraf ve Toplum, Çev: Şule Demirkol, Sel Yayıncılık, 2016, İstanbul.
12- Nazif Topçuoğlu; Fotoğraf Ölmedi Ama Kötü Kokuyor, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000.
13-Nazif Topçuoğlu.; Fotoğraflar Gösterir Ama..., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
14-Mehmet Ünal; Yaşamın Aynası: Fotoğraf, Gendaş Yayınları, 1999, İstanbul.

 

Diğer Kaynaklar
Gilles Deleuze, Proust ve Göstergeler, Kabalcı Yayınevi, 2004.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işlenişi, içeriği ve değerlendirme ölçütleri, proje konusu hakkında genel bilgilendirme Sözlü anlatım
2. Hafta Fotoğrafın tarihçesi ve Belgesel Fotoğrafa Giriş Sözlü anlatım
3. Hafta Belgesel Fotoğrafın Öncüleri: Lewis Hine ve Jacob Riis Sözlü anlatım
4. Hafta FSA, Photo League ve LIFE Sözlü anlatım
5. Hafta Savaş Fotoğrafı, Belgeleme ve Gerçeklik Tartışmaları Sözlü anlatım
6. Hafta MAGNUM Photos Temsilcileri Sözlü anlatım
7. Hafta MAGNUM Photos Temsilcileri Sözlü anlatım
8. Hafta VİZE HAFTASI
9. Hafta August Sander’den Günümüze İnsan Envanteri Çıkarmak Üzerine Örnekler Sözlü anlatım
10. Hafta Kişisel Belgesel Fotoğraf Örnekleri Sözlü anlatım
11. Hafta Deneysel fotoğraf tarihine giriş / “Cameraless Photography”: Fotogram – Luminogram - Kemigram Sözlü anlatım
12. Hafta Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf Sözlü anlatım
13. Hafta Günümüz Sanatında Deneysel Fotoğraf Örnekleri Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Görsel Sanatları bir araya getiren sanatsal düşünceyi algılamayı öğrenecek.
ÖÇ-2Gördüğü görsel yapıtların birer metinsel birikim olduğunu algılayacak ve sanat akımlarında kullanılan “dil”i öğrenecek.
ÖÇ-3Görsel sanat yapıtları ve sanat felsefesi arasında bir bağ kuracak.
ÖÇ-4Ele alınan sanat yapıtlarının kendi genel bilgisi ile algılanabilirliği sağlanacak.
ÖÇ-5Görsel yapıtlarını göstergelere ayırmayı öğrenecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5