2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Multimedya Uygulamaları I
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM3004
3
Multimedya Uygulamaları I
1/2/0
Z
Türkçe
4
Dersin Amacı
Bu ders; öğrencilerin multimedya araçları ile neler yapılabileceği konusunda bilgilendirmek, kullanılabilecek yazılımları tanımak ve bir multimedya projesinin gereksinimlerini belirleyerek öğrencilerin çalışmayı gerçekleştirecek temel bilgilere sahip olmasını amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ali Nazım Beşikçi
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Multimedya Uygulamaları I (1), Çarşamba, 09:00-11:45, AK STFMACLAB
Multimedya Uygulamaları I (2), Çarşamba, 12:00-14:45, AK STFMACLAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacak, anlatma ve uygulamalı proje geliştirme şeklinde gerçekleşecektir.
Temel Kaynaklar
https://vimeo.com/ikumultimedya
http://motionographer.com/
https://vimeo.com/groups/motion
https://www.videocopilot.net/
The Animators Survival Kit - Richard Williams
Design for Motion Fundamentals and Techniques of Motion Design
(Second Edition) - Austin Shaw, Ed. Danielle Shaw Creating Motion with After Effects - Trish & Chris Meyer
Diğer Kaynaklar
The Illusion of Life, Disney Animation - Frank Thomas, Ollie Johnston
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders İçeriği ve İşleyiş
Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta
Hareketin tarihi
Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Animasyonun temel kavramları
Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Animasyon teknikleri: stop motion, classical, rotoscope
Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Hikaye
Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Stil Karesi (Style Frame) ve Tasarım Panosu (Design Board)
Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Görsel Hikaye Anlatımı (Sekans)
Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Proje Kritiği
Uygulama
9. Hafta
Proje sunumu
Sunum
10. Hafta
Hareketli Grafikler ve Tipografi (Motion Graphics)
Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Hareketli Grafikler ve İllustrasyon (Motion Graphics)
Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Hareketli Grafikler ve İnfografikler (Motion Graphics)
Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Hareketli Grafikler ve Tasarım (Motion Graphics)
Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Portfolyo Sunumu
Sözlü anlatım ve uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
50
Final
1
30
ÖÇ-1 Proje yapılanmasını ve aşamalarını tanıyacak. ÖÇ-2 Multimedya proje ekibi ile çalışma pratiği geliştirecek. ÖÇ-3 Yaratıcı brief ve bunun çözümlenmesi üzerine deneyim kazanacak. ÖÇ-4 Proje kapsamında brainstorming yapılarak çözüm geliştirmeyi deneyimleyecek. ÖÇ-5 Multimedya geliştirmek için gereken temel araçları ve yazılımları tanıyacak. ÖÇ-6 Dijital yayıncılıkta görsel ve işitsel içeriğin bir araya getirilme biçimlerini öğrenecek. ÖÇ-7 Farklı multimedya çözümleri hakkında bilgi sahibi olacak. ÖÇ-8 İçeriği oluşturan malzemelerin hazırlayarak içerik oluşturmayı deneyimleyecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6 ÖÇ 7 ÖÇ 8