Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Multimedya Uygulamaları I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM3004 3 Multimedya Uygulamaları I 1/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu ders; öğrencilerin multimedya araçları ile neler yapılabileceği konusunda bilgilendirmek, kullanılabilecek yazılımları tanımak ve bir multimedya projesinin gereksinimlerini belirleyerek öğrencilerin çalışmayı gerçekleştirecek temel bilgilere sahip olmasını amaçlamaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ali Nazım Beşikçi
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Multimedya Uygulamaları I (1), Çarşamba, 09:00-11:45, AK STFMACLAB Multimedya Uygulamaları I (2), Çarşamba, 12:00-14:45, AK STFMACLAB
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders uzaktan öğretim yoluyla İKÜ CATs dijital platformunda senkron (eş zamanlı) olarak yapılacak, anlatma ve uygulamalı proje geliştirme şeklinde gerçekleşecektir.
Temel Kaynaklar https://vimeo.com/ikumultimedya

http://motionographer.com/

https://vimeo.com/groups/motion

https://www.videocopilot.net/


The Animators Survival Kit - Richard Williams


Design for Motion Fundamentals and Techniques of Motion Design

(Second Edition) - Austin Shaw, Ed. Danielle Shaw Creating Motion with After Effects - Trish & Chris Meyer
Diğer Kaynaklar  The Illusion of Life, Disney Animation - Frank Thomas, Ollie Johnston
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders İçeriği ve İşleyiş Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Hareketin tarihi Anlatım ve Uygulama
3. Hafta Animasyonun temel kavramları Anlatım ve Uygulama
4. Hafta Animasyon teknikleri: stop motion, classical, rotoscope Anlatım ve Uygulama
5. Hafta Hikaye Anlatım ve Uygulama
6. Hafta Stil Karesi (Style Frame) ve Tasarım Panosu (Design Board) Anlatım ve Uygulama
7. Hafta Görsel Hikaye Anlatımı (Sekans) Anlatım ve Uygulama
8. Hafta Proje Kritiği Uygulama
9. Hafta Proje sunumu Sunum
10. Hafta Hareketli Grafikler ve Tipografi (Motion Graphics) Anlatım ve Uygulama
11. Hafta Hareketli Grafikler ve İllustrasyon (Motion Graphics) Anlatım ve Uygulama
12. Hafta Hareketli Grafikler ve İnfografikler (Motion Graphics) Anlatım ve Uygulama
13. Hafta Hareketli Grafikler ve Tasarım (Motion Graphics) Anlatım ve Uygulama
14. Hafta Portfolyo Sunumu Sözlü anlatım ve uygulama
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 30


ÖÇ-1Proje yapılanmasını ve aşamalarını tanıyacak.
ÖÇ-2Multimedya proje ekibi ile çalışma pratiği geliştirecek.
ÖÇ-3Yaratıcı brief ve bunun çözümlenmesi üzerine deneyim kazanacak.
ÖÇ-4Proje kapsamında brainstorming yapılarak çözüm geliştirmeyi deneyimleyecek.
ÖÇ-5Multimedya geliştirmek için gereken temel araçları ve yazılımları tanıyacak.
ÖÇ-6Dijital yayıncılıkta görsel ve işitsel içeriğin bir araya getirilme biçimlerini öğrenecek.
ÖÇ-7Farklı multimedya çözümleri hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-8İçeriği oluşturan malzemelerin hazırlayarak içerik oluşturmayı deneyimleyecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8