Kurumsal kimlik çalışmalarınınn yanısıra kavramların sembollere dönüştürülmesi piktogramlar, ikonlar, işaretler vs. oluşturmada kreatif düşüncenin uygulamalarla görselleştirilmesi, grafik tasarım ve semantic anlatım ilişkisinin çağdaş çizgisel , lekesel anlatım ile vektörel programları kullanarak gerçekleştirilmesi amaçlanır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Grafik Tasarımı I (1), Salı, 15:00-17:45, AK STFMACLAB
Grafik Tasarımı I (2), Çarşamba, 09:00-11:45, AK 1B/07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derste grafik tasarım alanında sözel anlatımlar incelenecek ve uygulama çalışmaları yapılacaktır.
Temel Kaynaklar
Philip B. Meggs, Type&Image, 1992.
David E.Carter, The Big Book of Letterheads, 2007.
Ben&Elly Bos, AGI/ Graphic Design Since 1950, 2007.
Cees W.De Jong/ Stefanie Burger&Jorre Both, New Poster Art.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi, tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tipografinin temelleri, terimler ve görsel sunum
Sözlü anlatım
3. Hafta
Tipografinin kullanım alanları ve sunumlar
Sözlü anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Tipografik ifade biçimleri ve uygulama örnekleri
Sözlü anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Tipografik uygulama çalışmaları
Uygulama
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Tipografik uygulama çalışması
Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Tipografik uygulama çalışması
Sözlü Anlatım ve Uygulama
9. Hafta
Tipografik uygulama çalışması
Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Proje ve değerlendirme
Sözlü Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Proje ve değerlendirme
Uygulama
12. Hafta
Proje ve değerlendirme
Uygulama
13. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
14. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Görsel kimlik tasarımın ana elemanlarını bilecek.
ÖÇ-2
Logo, kurumsal kimlik, yarışma elemanları, broşür, afiş v.b. gibi grafik tasarımı kapsamı içindeki ürünlerini yaratım ve uygulama sürecini anlayacak.
ÖÇ-3
Edinilen bilgilerin devamında doğru uygulamalarla pratik gelişme ve deneyime sahip olacak.
ÖÇ-4
Yürütülen projede grafik tasarımıntemel ilk eve üretim kanalları ile ilgili teknik ve teorik bilgileri planlayıp düzenleyebilecek.
ÖÇ-5
Yaratma uygulama sürecündeki tasarım sorunlarının kavranarakdoğru sonuca varacak.
ÖÇ-6
Proje çalışmalarının hedef kitle ilişkisi içindeki çözüm değerlendirmelerinin doğruluğunu irdeleyecek.
ÖÇ-7
Grafik Tasarım alanında sözel anlatımlar ve uygulama çalışmaları hazırlayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.