Sanat yöneticisinin sanat kültürünün sağlam temellere oturması derin bir sanat kültürü edinmesiyle bağlantılıdır. Öncelikle de yaşadığı kültür çevresini yakından tanıması gereklidir. Bu doğrultuda dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde Türk sanatı tarihini Cumhuriyet’in ilk yıllarından bugüne kadar olan süreç içerisinde ayrıntılı bir biçimde tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak bu süreçteki gelişmeler incelenecektir. Derste mimari, resim, seramik vd. alanlardaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar, sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular değerlendirilecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet Üstünipek
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, AK 3B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çözümlemenin yöntemsel biçimleri “metinlerarası” lık, “Yapıbozum” göstergebilim ve “karşılaştırmalı sanat” olarak kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
CEZAR, M.; Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi Bey, 1995
RENDA, G. Ve EROL, T.; Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi (4 cilt), 1982
TANSUĞ, S.; Çağdaş Türk Sanatı, 1986
ÜSTÜNİPEK M.; Çağdaş Türk Sanatında Sergiler, 2007
GEZER, H.; Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, 1984
Diğer Kaynaklar
Gilles Deleuze, Proust ve Göstergeler, Kabalcı Yayınevi, 2004.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin genel tanımı ve kaynakların verilmesi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sanatla ilgili genel kavramlar ve sanat dallarının tanıtılması
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sanat eserinin temel unsurları. Sanat eserinin tüketim (algılama) sürecinde estetik ve işlevsel süreçler