Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Grafik Tasarımı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM4008 Grafik Tasarımı II 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Kurumsal kimlik çalışmalarının yanısıra kavramların sembollere dönüştürülmesi piktogramlar, ikonlar, işaretler vs. oluşturmada kreatif düşüncenin uygulamalarla görselleştirilmesi, grafik tasarım ve semantic anlatım ilişkisinin çağdaş çizgisel , lekesel anlatım ile vektörel programları kullanarak gerçekleştirilmesi amaçlanır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Faruk Taşdemir, Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri (I) Perşembe, 09:00-11:45, AK STFMACLAB (II) Perşembe, 12:00-14:45, AK STFMACLAB (III), Perşembe, 15:00-17:45, AK 1B-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Veri toplama, araştırma, kütüphane çalışmaları, anket ve gözlem.
Temel Kaynaklar

Bruckman München , Sign + Emblem (I-II), 1989.

Rayan Abdullah/ Roger Hübner, Pictograms Icons&Sign, 2005

Lloyd Morgan/ Chris Forgerss, Logos Letter Head Business Cards, 2003

David Earls, Design Typefaces, 2002

Karen Cheng, Design Type, 2006

Yasaburo Kuwayama, Trade Marks&Symbols (I-II),1973

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Güz Döneminin Değerlendirilmesi Uygulamalı Anlatım
2. Hafta Tasarım Programları ve Creative Cloud Uygulamalı Anlatım
3. Hafta Tasarım Uygulama Uygulamalı Anlatım
4. Hafta Path Oluşturma ve Uygulama Uygulamalı Anlatım
5. Hafta Smart Object Uygulamalı Anlatım
6. Hafta Fotoğraf Temizleme Rötuş İşleminin Temelleri Uygulamalı Anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Rötuş Uygulama Uygulamalı Anlatım
9. Hafta Efekt ve Filtreler Uygulamalı Anlatım
10. Hafta Manipülasyon Uygulama Uygulamalı Anlatım
11. Hafta Özel Fırça / Desen / Şekil Oluşturma Uygulamalı Anlatım
12. Hafta Animasyona Giriş Uygulamalı Anlatım
13. Hafta Hareketli Tasarım Uygulaması Uygulamalı Anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Kurumsal ve görsel kimlik olgusunu kavrayabilmek.
ÖÇ-2Amblem ve logotype tasarımlarda yaratım ve uygulama aşamasını edinlen taban bilgileri ile gerçekleştirebilmek.
ÖÇ-3Görsel kimlik için gerekli olan amblem, logotype konuya uygun font ve renkleri belirlemek.
ÖÇ-4Piktogramlar, ikon ve işaretler tasarımlarda tarihsel süreci bilerek çağdaş grafik çalışmalara aktarabilmek.
ÖÇ-5Yazı karakterlerini sembol, logotype vb. gibi grafik ürün tasarımalrında çizim, leke, renk değeri ile tasarımlara aktarabilmek.
ÖÇ-6Kullanıma uygun çok farklı elemanları (boya, kağıt cinsleri, farklı çizim ve boyama malzemeleri) grafik tasarımın uygulama sürecinde kullanabilmek.
ÖÇ-7Sözlü anlatım, kreativiteyi kullanıp geliştirebilmeve uygulamaya aktarabilme çalışmaları.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7