2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Grafik Tasarımı II
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM4008
Grafik Tasarımı II
1/2/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Kurumsal kimlik çalışmalarının yanısıra kavramların sembollere dönüştürülmesi piktogramlar, ikonlar, işaretler vs. oluşturmada kreatif düşüncenin uygulamalarla görselleştirilmesi, grafik tasarım ve semantic anlatım ilişkisinin çağdaş çizgisel , lekesel anlatım ile vektörel programları kullanarak gerçekleştirilmesi amaçlanır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Faruk Taşdemir, Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
(I) Perşembe, 09:00-11:45, AK STFMACLAB
(II) Perşembe, 12:00-14:45, AK STFMACLAB
(III), Perşembe, 15:00-17:45, AK 1B-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Veri toplama, araştırma, kütüphane çalışmaları, anket ve gözlem.
Temel Kaynaklar
Bruckman München , Sign + Emblem (I-II), 1989.
Rayan Abdullah/ Roger Hübner, Pictograms Icons&Sign, 2005
Lloyd Morgan/ Chris Forgerss, Logos Letter Head Business Cards, 2003
David Earls, Design Typefaces, 2002
Karen Cheng, Design Type, 2006
Yasaburo Kuwayama, Trade Marks&Symbols (I-II),1973
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Güz Döneminin Değerlendirilmesi
Uygulamalı Anlatım
2. Hafta
Tasarım Programları ve Creative Cloud
Uygulamalı Anlatım
3. Hafta
Tasarım Uygulama
Uygulamalı Anlatım
4. Hafta
Path Oluşturma ve Uygulama
Uygulamalı Anlatım
5. Hafta
Smart Object
Uygulamalı Anlatım
6. Hafta
Fotoğraf Temizleme Rötuş İşleminin Temelleri
Uygulamalı Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Rötuş Uygulama
Uygulamalı Anlatım
9. Hafta
Efekt ve Filtreler
Uygulamalı Anlatım
10. Hafta
Manipülasyon Uygulama
Uygulamalı Anlatım
11. Hafta
Özel Fırça / Desen / Şekil Oluşturma
Uygulamalı Anlatım
12. Hafta
Animasyona Giriş
Uygulamalı Anlatım
13. Hafta
Hareketli Tasarım Uygulaması
Uygulamalı Anlatım
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1 Kurumsal ve görsel kimlik olgusunu kavrayabilmek. ÖÇ-2 Amblem ve logotype tasarımlarda yaratım ve uygulama aşamasını edinlen taban bilgileri ile gerçekleştirebilmek. ÖÇ-3 Görsel kimlik için gerekli olan amblem, logotype konuya uygun font ve renkleri belirlemek. ÖÇ-4 Piktogramlar, ikon ve işaretler tasarımlarda tarihsel süreci bilerek çağdaş grafik çalışmalara aktarabilmek. ÖÇ-5 Yazı karakterlerini sembol, logotype vb. gibi grafik ürün tasarımalrında çizim, leke, renk değeri ile tasarımlara aktarabilmek. ÖÇ-6 Kullanıma uygun çok farklı elemanları (boya, kağıt cinsleri, farklı çizim ve boyama malzemeleri) grafik tasarımın uygulama sürecinde kullanabilmek. ÖÇ-7 Sözlü anlatım, kreativiteyi kullanıp geliştirebilmeve uygulamaya aktarabilme çalışmaları.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6 ÖÇ 7