Dersin amacı "Avid", “Liquid Chrome” ya da Final Cut Pro”programları aracılığıyla ham görüntülerin kurgulanmasını öğretmektir. Öğrenciler kendi filmlerini kurgulayabilecek düzeye getirilecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
-
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bilgisayar başında pratik yapmak.
Temel Kaynaklar
- Küçükerdoğan, Bülent – Yavuz, Turhan – Zengin, İbrahim, Video ve Film Kurgusuna Giriş, Es Yayınları, 2005.
- Küçükerdoğan B., Sinemada Kurgu ve Eisenstein, Hayalbaz Kitap, İstanbul, 2010.
- Chandler, Gael “Film Editing, Great Cuts Filmmaker And Movie Lover Must Know”, Michael Wiese Productions, California, 2009.
- Dancyger, Ken “The Technique Of Film And Video Editing” Focal Press, Burlington, 2007.
Diğer Kaynaklar
- Dmytryk, Edward, Dmytryk, Jean Porter “Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu”, Doruk Yayınları, İstanbul, 2007.
- Monaco, James “Bir Film Nasıl Okunur?”, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2002.
- Murch, Walter “Göz Kırparken”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriği ve kapsamı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kurgu Kavramı
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kurgunun Tarihsel Gelişim Süreci
Sözlü anlatım
4. Hafta
Analog ve Dijital Sistem Farklılıkları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Macintosh sistemi ve kullanım bilgileri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Final Cut Studio'ya Giriş
Laboratuvar
8. Hafta
Final Cut Arayüz Mantığı
Laboratuvar
9. Hafta
İmport, Process ve Export Süreci
Laboratuvar
10. Hafta
Mark In ve Mark Out mantığı
Laboratuvar
11. Hafta
Transition: Görüntüler arası Geçiş Mantığı
Laboratuvar
12. Hafta
Filter: Görüntüler Üzerine Filtreleme Mantığı
Laboratuvar
13. Hafta
Keyframe: Anahtar Kare Oluşturma
Laboratuvar
14. Hafta
Uygulamalar
Uygulama
15. Hafta
Uygulamalar
Uygulama
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Analog ve dijital kurgunun ayırdına varacak.
ÖÇ-2
Çeşitli kurgu programları hakkında fikir sahibi olacak.
ÖÇ-3
Bir yönetmenin gözüyle film kurgulayabilecek.
ÖÇ-4
Dijital kurgu için gerekli donanım, temel görsel ve özel efektleri öğrenecek.
ÖÇ-5
Estetik bir görüşe sahip olacak ve ona göre bakmayı bilecek.
ÖÇ-6
Sistemli ve hızlı düşünerek bir adım sonrasını görme becerisi edinecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.