Öğrencinin belgesel fotoğraf ile ilgili gerekli teorik ve pratik donanım ile birlikte geliştirdikleri fotoğraf projelerinin photobook olarak tasarlanıp sunulması amaçlanır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazlı Akova
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görsel Kültür III (1), Çarşamba, 09:00-12:45, 1B/04-06
Görsel Kültür III (2), Çarşamba, 11:00-14:45, 4B/08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı ve proje inceleme şeklinde işlenecektir.
Temel Kaynaklar
1-Roland Barthes; Camera Lucida – Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 2000, İstanbul.
2- Walter Benjamin; Son Bakışta Aşk, Yayına Hazırlayan: Nurdan Gürbilek, Metis Yayınları, İstanbul, 1995.
3- Walter Benjamin; Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çev: Ali Cengizkan, Yazı Görüntü Ses Yayınları, 2001, İstanbul
4-Walter Benjamin; Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, Yapı Kredi Yayınları, 2001, İstanbul.
5-John Berger; Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, 1995, İstanbul.
6- John Berger, ; O Ana Adanmış, Hazırlayanlar: Yurdanur Salman ve Müge Gürsoy Sökmen, Metis Yayınları, 1998, İstanbul
7-Peter Burke; Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları, Çev: Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi, 2003, İstanbul.
8-Kevin Robins; İmaj - Görmenin Kültür ve Politikası, Çev. Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1999, İstanbul.
9-Susan Sontag; Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1999, İstanbul.
10-Susan Sontag; Başkasının Acısına Bakmak, Çev: Osman Akınhay, Agora Yayınları, 2004, İstanbul.
11-Gisele Freund; Fotoğraf ve Toplum, Çev: Şule Demirkol, Sel Yayıncılık, 2016, İstanbul.
12- Nazif Topçuoğlu; Fotoğraf Ölmedi Ama Kötü Kokuyor, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000.
13-Nazif Topçuoğlu.; Fotoğraflar Gösterir Ama..., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
14-Mehmet Ünal; Yaşamın Aynası: Fotoğraf, Gendaş Yayınları, 1999, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işlenişi, içeriği ve değerlendirme ölçütleri, proje konusu hakkında genel bilgilendirme
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
Deneysel fotoğraf tarihine giriş / “Cameraless Photography”: Fotogram – Luminogram - Kemigram
Proje Kapsamının Açıklanması
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf: Sürrealizm
Proje Konularının Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf: Dada
Proje Konularının Belirlenmesi
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf: Bauhaus
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Bauhaus’un Deneysel Fotoğraf Tarihindeki yeri ve kullanılan deneysel fotoğraf teknikleri
Projelerin Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
1.SUNUM - Proje için çekilen fotoğrafların sunulması ve değerlendirilmesi (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
VİZE HAFTASI
9. Hafta
Fotoğrafa resimsel müdahaleler
2.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların sunulması, değerlendirilmesi ve Photobook Tasarımı için Öneriler (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Türkiye’de Deneysel Fotoğraf ve Sanatçılar Üzerine Analizler
3.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların sunulması, değerlendirilmesi ve Photobook Taslaklarının Görselleşmesi (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Günümüz Sanatında Deneysel Fotoğraf Örnekleri
Photobook Tasarımlarının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Yeni Medya Sanatı ve Fotoğraf
4.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların Photobook olarak sunulması (%20)
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Final
1
40
ÖÇ-1
Sinema-Tv projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak adlandırıp tanımlayabilmek (BİLGİ)
ÖÇ-2
Sinema-Tv alanının görsel kültürüne ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade etmek (KAVRAMA)
ÖÇ-3
Sinema-Tv projelerinde ve iş alanında Görsel Kültür dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak yenidurumlarda kullanmayı göstermek(UYGULAMA)
ÖÇ-4
Sinema-Tv iş uygulamalarında karşılaşılaşılan durumu ,Görsel Kültür dersi yöntemleri ile
Ölçümleyip,Karşılaştırarak, ayırt etmek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip tartışarak Çözümlemek (ANALİZ)
ÖÇ-5
Sinema-Tv alanında özgün yapım projeleri planlayarak üretmek için Görsel Kültür dersi sürecini hatırlayıp bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp düzenle yöneterek üretip özgün ürünler ortaya koymak (SENTEZ)
ÖÇ-6
Görsel Kültür dersinde; karşılaşılmış ; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip sonlandırılmış Sinema-Tv projelerini ölçümleyerek iş alanında karşılaşılan diğer projelerle kıyaslayıp değerlendirilerek eleştirel yargıda bulunabilmek (DEĞERLENDİRME)
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.