Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Görsel Kültür III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM5001 5 Görsel Kültür III 2/2/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Öğrencinin belgesel fotoğraf ile ilgili gerekli teorik ve pratik donanım ile birlikte geliştirdikleri fotoğraf projelerinin photobook olarak tasarlanıp sunulması amaçlanır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazlı Akova
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Görsel Kültür III (1), Çarşamba, 09:00-12:45, 1B/04-06 Görsel Kültür III (2), Çarşamba, 11:00-14:45, 4B/08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve proje inceleme şeklinde işlenecektir.

 
Temel Kaynaklar

1-Roland Barthes; Camera Lucida – Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 2000, İstanbul.
2- Walter Benjamin; Son Bakışta Aşk, Yayına Hazırlayan: Nurdan Gürbilek, Metis Yayınları, İstanbul, 1995.
3- Walter Benjamin; Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çev: Ali Cengizkan, Yazı Görüntü Ses Yayınları, 2001, İstanbul
4-Walter Benjamin; Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, Yapı Kredi Yayınları, 2001, İstanbul.
5-John Berger; Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, 1995, İstanbul.
6- John Berger, ; O Ana Adanmış, Hazırlayanlar: Yurdanur Salman ve Müge Gürsoy Sökmen, Metis Yayınları, 1998, İstanbul
7-Peter Burke; Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları, Çev: Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi, 2003, İstanbul.
8-Kevin Robins; İmaj - Görmenin Kültür ve Politikası, Çev. Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1999, İstanbul.
9-Susan Sontag; Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1999, İstanbul.
10-Susan Sontag; Başkasının Acısına Bakmak, Çev: Osman Akınhay, Agora Yayınları, 2004, İstanbul.

11-Gisele Freund; Fotoğraf ve Toplum, Çev: Şule Demirkol, Sel Yayıncılık, 2016, İstanbul.
12- Nazif Topçuoğlu; Fotoğraf Ölmedi Ama Kötü Kokuyor, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000.
13-Nazif Topçuoğlu.; Fotoğraflar Gösterir Ama..., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
14-Mehmet Ünal; Yaşamın Aynası: Fotoğraf, Gendaş Yayınları, 1999, İstanbul.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işlenişi, içeriği ve değerlendirme ölçütleri, proje konusu hakkında genel bilgilendirme Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta Deneysel fotoğraf tarihine giriş / “Cameraless Photography”: Fotogram – Luminogram - Kemigram Proje Kapsamının Açıklanması Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf: Sürrealizm Proje Konularının Değerlendirilmesi Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf: Dada Proje Konularının Belirlenmesi Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta Avangard Sanat Akımları ve Deneysel Fotoğraf: Bauhaus Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta Bauhaus’un Deneysel Fotoğraf Tarihindeki yeri ve kullanılan deneysel fotoğraf teknikleri Projelerin Geliştirilmesi Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta 1.SUNUM - Proje için çekilen fotoğrafların sunulması ve değerlendirilmesi (%20) Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta VİZE HAFTASI
9. Hafta Fotoğrafa resimsel müdahaleler 2.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların sunulması, değerlendirilmesi ve Photobook Tasarımı için Öneriler (%20) Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Türkiye’de Deneysel Fotoğraf ve Sanatçılar Üzerine Analizler 3.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların sunulması, değerlendirilmesi ve Photobook Taslaklarının Görselleşmesi (%20) Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta Günümüz Sanatında Deneysel Fotoğraf Örnekleri Photobook Tasarımlarının Geliştirilmesi Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta Yeni Medya Sanatı ve Fotoğraf 4.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen fotoğrafların Photobook olarak sunulması (%20) Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 40
Final 1 40


ÖÇ-1Sinema-Tv projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak adlandırıp tanımlayabilmek (BİLGİ)
ÖÇ-2Sinema-Tv alanının görsel kültürüne ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade etmek (KAVRAMA)
ÖÇ-3Sinema-Tv projelerinde ve iş alanında Görsel Kültür dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak yenidurumlarda kullanmayı göstermek(UYGULAMA)
ÖÇ-4Sinema-Tv iş uygulamalarında karşılaşılaşılan durumu ,Görsel Kültür dersi yöntemleri ile Ölçümleyip,Karşılaştırarak, ayırt etmek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip tartışarak Çözümlemek (ANALİZ)
ÖÇ-5Sinema-Tv alanında özgün yapım projeleri planlayarak üretmek için Görsel Kültür dersi sürecini hatırlayıp bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp düzenle yöneterek üretip özgün ürünler ortaya koymak (SENTEZ)
ÖÇ-6Görsel Kültür dersinde; karşılaşılmış ; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip sonlandırılmış Sinema-Tv projelerini ölçümleyerek iş alanında karşılaşılan diğer projelerle kıyaslayıp değerlendirilerek eleştirel yargıda bulunabilmek (DEĞERLENDİRME)
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6