Öğrenci’nin, mesleki geleceğinde, görsel kültür temelli ilgili alan projelerini (film, video, TV filmi ve her tür hareketli görüntü iletileri) tasarlayıp, belli yöntemlerle gerçekleştirmek için gerekli olan; temel teorik, estetik, teknik bilgileri, mesleki kavram, ilke, süreç ve yöntemleri öz ve biçimde doğru olarak uygulamaya geçirecek esaslı bilgi ve becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazlı Akova, Doç. Dr. Zeynep Koçer Göztepe
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
(I) Salı, 09:00-12:45, CATS MEETINGS
(II) Perşembe, 09:00-12:45, AK 1C-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Temel Kaynaklar
- Ahu Antmen, 20.yy Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınları, 2016
- Muammer Bozkurt, Video Sanatı - Enstalasyon, Film, Performans, Bileşim Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işlenişi, içeriği ve değerlendirme ölçütleri, proje konusu hakkında genel bilgilendirme
Sözlü Anlatım - Uygulama
2. Hafta
Videonun tarihsel süreci (1950 ve 1960’lı yıllarda gerçekleşen yeni sanatsal formlar: Happenings / Performans / Body Painting) Proje Kapsamının Açıklanması
Sözlü Anlatım - Uygulama
3. Hafta
Video Film / Video Performans/ Performans Videosu / Video Enslasyon tanımları ve örnekleri Proje Konularının Değerlendirilmesi
Sözlü Anlatım - Uygulama
4. Hafta
Nam June Paik ve Video Heykeller Proje Konularının Belirlenmesi
Sözlü Anlatım - Uygulama
5. Hafta
1960’lı Yıllarda Video Sanatı 1.SUNUM – Projelerin kavramsal çerçevelerinin ve taslaklarının sunulması ve değerlendirilmesi (%20)
Sözlü Anlatım - Uygulama
6. Hafta
3 Nisan 1970’li yıllarda beden tartışmaları ve video sanatının gelişimi Projelerin Geliştirilmesi
Sözlü Anlatım - Uygulama
7. Hafta
VİZE HAFTASI
8. Hafta
Perfomans Videosu ve Beden Üzerine Örnekler 2.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen görüntülerin sunulması (%20)
Sözlü Anlatım - Uygulama
9. Hafta
Performans Sanatı ve Dans Üzerine: Pina Bausch Projelerin Geliştirilmesi
Sözlü Anlatım - Uygulama
10. Hafta
RESMİ TATİL
Sözlü Anlatım - Uygulama
11. Hafta
1980’li ve 1990’lı Yıllarda Video Sanatının Gelişimi 3.SUNUM – Geliştirilen proje için çekilen görüntülerin kaba kurgusunun izlenmesi ve ses /renk/ sergileme tekniklerinin ve manifestoların geliştirilmesi (%20)
Sözlü Anlatım - Uygulama
12. Hafta
Türkiye’de Video Sanatı Projelerin Geliştirilmesi
Sözlü Anlatım - Uygulama
13. Hafta
Günümüzde Video Sanatından Örnekler 4.SUNUM – Geliştirilen projelerin bitmiş kurgularının ses ve post production bitmiş olarak izlenmesi ve işlerin manifestolarının sunulması (%20)
Sözlü Anlatım - Uygulama
14. Hafta
Genel tekrar Öğrenci projelerinin son değerlendirmesi ve proje final teslimi için hazırlık FİNAL PROJELERİNİN CATS SİSTEMİ ÜZERİNDEN TESLİM EDİLMESİ
Sözlü Anlatım - Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
60
Final
1
20
ÖÇ-1
Sinema-Tv projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak adlandırıp tanımlayabilmek (BİLGİ)
ÖÇ-2
Sinema-Tv alanının görsel kültürüne ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade etmek (KAVRAMA)
ÖÇ-3
Sinema-Tv projelerinde ve iş alanında Görsel Kültür dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak yenidurumlarda kullanmayı göstermek(UYGULAMA)
ÖÇ-4
Sinema-Tv iş uygulamalarında karşılaşılaşılan durumu ,Görsel Kültür dersi yöntemleri ile Ölçümleyip,Karşılaştırarak, ayırt etmek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip tartışarak Çözümlemek (ANALİZ)
ÖÇ-5
Sinema-Tv alanında özgün yapım projeleri planlayarak üretmek için Görsel Kültür dersi sürecini hatırlayıp bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp düzenle yöneterek üretip özgün ürünler ortaya koymak (SENTEZ)
ÖÇ-6
Görsel Kültür dersinde; karşılaşılmış ; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip sonlandırılmış Sinema-Tv projelerini ölçümleyerek iş alanında karşılaşılan diğer projelerle kıyaslayıp değerlendirilerek eleştirel yargıda bulunabilmek (DEĞERLENDİRME)
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.